در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع‌مقدس؛

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور: دفاع مقدس اولویت کتابخانه‌ عمومی/ زندانیان زیادی از «سلام بر ابراهیم» تاثیر گرفتند

رمضانی با تاکید براینکه در حوزه دفاع مقدس برای مخاطب کودک و نوجوان نیازمند نمادسازی و قهرمان‌پروری هستیم، گفت: اخیراً بازدیدهایی را از چند کتابخانه‌‌ زندان‌های سطح کشور داشتیم که در زندان یکی از شخصیت‌هایی که مورد تاکید زندانیان بود، شهید ابراهیم هادی بود که به واسطه کتاب «سلام بر ابراهیم» با ایشان آشنا شده بودند. 
کد خبر: ۶۵۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷ - 21February 2024

«مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع‌ مقدس مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه عزیزانی هستند که براساس احساس تکلیف و دغدغه‎ و یا نگاهی که به موضوع دفاع مقدس دارند، کتاب‌هایی را تولید می‌کنند که این آثار از حیث ساختار شایسته حمایت ترویجی و تبلیغی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیست درحالی که موضوع موضوع این کتاب‌ها ارزشمند است، اظهار داشت: در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم که معظم‌اله از کنار غرفه‌ی گذشتند و به کتابی اشاره کردند و فرمودند «برخی از کتاب‌ها به‌قدری بدگل است که آدم رغبت نمی‌کند آن‌ها را بخواند».

وی با تاکید براینکه حتماً در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وظیفه خودمان را حمایت از آثار دفاع مقدس می‌دانیم، افزود: این کتاب‌ها ارزشمند و اثرگذار و لازم برای نسل جدید می‌باشند؛ اخیراً بازدیدهایی را از چند کتابخانه‌‌ زندان‌های سطح کشور داشتیم که در زندان یکی از شخصیت‌هایی که مورد تاکید زندانیان بود که ایشان را می‌پسندیدند و تاثیرگذاشته بود، شهید ابراهیم هادی بود که به واسطه کتاب «سلام بر ابراهیم» با ایشان آشنا شده بودند. 

دفاع مقدس اولویت کتابخانه‌ عمومی/ زندانیان زیادی از «سلام بر ابراهیم» تاثیر گرفتند

رمضانی با بیان اینکه رویکرد ترویج ادبیات دفاع مقدس در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک رویکرد جدی است، افزود: در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در جاهایی بخش ویژه ادبیات دفاع مقدس قرار داده شده است که البته به نظرم در مدل ارائه این کتاب‌ها کارجدی‌تری صورت بگیرد که اقداماتی درحال انجام است و جاهای دیگری ویترین ارائه و تبلیغ داریم، که به ادبیات دفاع مقدس می‌پردازد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به اقدامات این نهاد درباره مادران شهدا پرداخت و عنوان کرد: اخیراً درباره مادران شهدا که رهبر انقلاب تاکید داشتند که کاری درباره آن‌ها صورت بگیرد، سلسله برنامه‌های «روایت مادری» را برگزار کردیم؛ در این برنامه کتاب‌هایی که درباره مادران شهدا بود را در راستای تقویت جریان دفاع مقدس، معرفی کردیم. 

وی تاکید کرد: اینقدر این حوزه جذاب است و کشش دارد و اتفاقات خوبی در دل دارد که می‌تواند دست‌مایه ساعت‌ها فعالیت ادبی و هنری باشد. اگر غربی‌ها تنها یک شخصیت مطرح دوران دفاع مقدس را داشتند، با این شخصیت دنیا را تحت تاثیر قرار می‌داد. اتفاتی که درباره شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد نتیجه‌ی حرکت فرهنگی و اقدام رسانه‌ای ما که نبود؛ خودِ شخصیت ایشان اینقدر پیش‌برنده و قوی و خودساخته بود که این جریان برای ایشان رقم خورد. ما به بحث قهرمان پروری و نمادسازی دربخش کودک و نوجوان معتقد هستیم و تاکید داریم در این بخش‌ها باید کار بیشتری صورت گیرد و در اولویت‌های ما قرار دارد و حجم قابل توجهی در این زمینه فعالیت داریم ولی معتقدیم باید در این موضوع یک نظام شکل بگیرد و در این راستا چنین اقدامی صورت گرفته است و خرید آثار دفاع مقدس و قرار گرفتن در قفسه‌های ما در کتابخانه‌ها حتما از اولویت‌های ماست. 

دفاع مقدس اولویت کتابخانه‌ عمومی/ زندانیان زیادی از «سلام بر ابراهیم» تاثیر گرفتند
 
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از امروز ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) درحال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار