به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران عصر امروز (چهارشنبه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران، اظهار داشت: بعد از طرح ایده برگزاری نمایشگاه بنا داشتیم به منظور نمایش الگوی جدید و ریلگذاری جدید تغییراتی در آن بدهیم. مهمترین تغییر استفاده از پیشرانهای فناوری بود که وارد حوزه رسانه شدند و آن را متحول کردند. از سوی دیگر امکانی برای حضور شرکتهای دانشبنیان، تحلیل داده نیز به وجود آمد.
وی افزود: پرداختن به مهمترین موضوع ماههای اخیر یعنی غزه بود از دیگر تاکیدات ما در این نمایشگاه بود که به همین منظور از حامیان فلسطین و رسانهها دعوت کردیم تا در این رویداد حضور پیدا کنند.
رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با اشاره به توجه ویژه به موضوع کودکان و در نظرگرفتن بخش ویژه برای آنها گفت: ۲۸۰ غرفه شاهد شرکت ۲۵۰ رسانه شامل خبرگزاریها، نشریات، پایگاههای خبری در نمایشگاه بودند.
وی با بیان اینکه در طول ۴ روز ۳۲ نشست علمی تخصصی آسیبشناسی حوزه رسانه برگزار شد، بیان داشت: از ۲۲ پیشکسوت استانی تقدیر به عمل آمد. حدود ۲ هزار نفر از همکاران استانی در نمایشگاه حضور پیدا کردند و بیش از ۲۰ نشست خبری با حضور سخنگویان دولت برگزار شد.
وی تصریح کرد: صدها برنامه گفتوگو و مناظره سیاسی در موقعیتهای مختلف به همت رسانهها در غرفهها برگزار شد که یکی از نقاط قوت این اتفاق در نزدیکی انتخابات ارتباط بین اصحاب رسانه و کنشگران سیاسی و اجتماعی بود. امیدواریم سال آینده نمایشگاه را با حضور اعضای رسانه در فصل پاییز برگزار کنیم.
گفتنی است بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با شرکت رسانههای کشور با شعار "نجستم همیشه جز از راستی" طی ۴ روز در مصلی امام خمینی (ره) میزبان اهالی رسانه و بازدیدکنندگان بود.
انتهای پیام/ ۱۴۱