معاون استاندار قم:

ارتش مسجد مقدس جمکران را در جشن‌های نیمه شعبان گل‌آرایی می‌کند

«مقیمی» گفت: ارتش با هزاران شاخه گل مسجد مقدس جمکران را در جشن‌های نیمه شعبان گل آرایی می‌کند.
کد خبر: ۶۵۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ - 21February 2024

گل‌آرایی مسجد مقدس جمکران در جشن‌های نیمه شعبان توسط ارتشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «ابوالقاسم مقیمی» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم امروز در نشست خبری ستاد نیمه شعبان که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال از ظهر پنجشنبه سوم اسفند آخر وقت یکشنبه ششم اسفند به مدت چهار روز میزبان زائران مسجد جمکران در جشن ملی نیمه شعبان خواهیم بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه در حوزه امداد و بهداشت ۸ بیمارستان صحرایی اطراف مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود، گفت: بیمارستانی داخل مسجد جمکران اضافه می‌شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه تامین دارو همکاری خوبی داشته است، در حوزه وسایل و خودرو‌های امدادی و حمایت از کادر درمان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ستاد‌های اسکان و پذیرش گفت: ۱۵ هزار پتو از مجموعه هلال احمر و با کمک ارتش از مشهد به شهر قم در حال انتقال است و سپاه نیز همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشته است؛ ضمن اینکه ارتش مسجد مقدس جمکران را در جشن‌های نیمه شعبان با هزاران شاخه گل، گل‌آرایی می‌کند.

جانشین ستاد تسهیلات زائرین استان قم تصریح کرد: در زمینه ورزشگاه‌ها و مساجد نیز۱۰ ورزشگاه برای اسکان فعال می‌شود و بیش از ۷۰ مسجد نیز سازمان تبلیغات لیست داده و ۶ بوستان برای اقامت آماده شده و اردوگاه ۱۵ خرداد توسط آموزش و پرورش آماده سازی شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: تلاش می‌شود از نوروز سامانه پیامکی ویژه زائران و مسافرانی که به شهر قم می‌آیند به صورت دائمی فعال شود و در نیمه شعبان نیز شرایط فراهم و مسافران و زائرانی که به شهر قم سفر می‌کنند پیامک را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز کمیته فرهنگی با محور معارف فرهنگی واهل بیت (ع) و امامین انقلاب فعالیت خواهند کرد، در مجموعه استانداری با قرارگاه حضور همکاری داشته و مبلغین نیز به صورت چهره به چهره کار تبلیغ مشارکت در انتخابات را انجام می‌دهند.

مقیمی ادامه داد: ۶۰۰ کلاس در آموزش و پرورش، ۶۰۰ نمازخانه، ۱۰ ورزشگاه، ۷ بقعه متبرکه، بیش از ۷۰ مسجد، ۶ بوستان شهری و تخت‌های اقامتی مجموعه‌های رسمی تدارک اسکان بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از زائران جشن‌های نیمه شعبان را انجام داده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم تصریح کرد: قرارگاه هنرمندان مهدوی با کمک مجموعه دستگاه‌های فرهنگی استان فعالیت خواهد کرد و حضور هنرمندان دراین قرارگاه را خواهیم داشت، در حوزه حمل و نقل راه آهن قطار‌هایی برای شهر‌های اراک و اصفهان تداک دیده و با هماهنگی که استان‌های مجاور انجام شده از ظرفیت آن‌ها برای جابجایی مسافران استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: واحد‌های اقامتی و مجموعه‌های حمل و نقل اجازه افزایش قیمت را ندارند، گشت‌های نظارتی انجام و ۱۰۰ تیم نظارتی در حوزه بهداشت فعالیت خواهند کرد، درحرم مطهر و میدان ۷۲ تن نظارت بر قیمت ماشین‌ها انجام و نظارت بر محل‌های عرضه خوراکی توسط مرکز بهداشت صورت می‌گیرد.

جانشین ستاد تسهیلات زائرین استان قم نظارت تیم‌های بهداشتی ایام نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و گفت: از زائران و مسافران و شهروندان عزیز می‌خواهیم که هرگونه ارائه خدمات فرهنگی، نذورات، ارزاق و اقلام را از موکب‌ها دریافت کنند.

وی بیان کرد: ۱۹ شهرداری از شهر‌های مختلف کشور برای کمک به قم در این استان مستقر شده و به عنوان معین شهرداری برخی ماموریت‌ها در برگزاری جشن نیمه شعبان به آن‌ها واگذار شده‌است که به صورت مستقیم در تامین خودرو‌های آتش نشانی و ایمنی مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار