دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی زیر ضرب حملات سنگین حزب‌الله لبنان

در شرایطی که رژیم صهیونیستی با تداوم حملات و جنایت‌های خود علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه شهدا و مجروحان فراوانی را موجب شده شاهد افزایش قابل توجه حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع و مراکز نظامی این رژیم اشغالگر و نامشروع هستیم.
کد خبر: ۶۵۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 22February 2024

رژیم صهیونیستی زیر ضرب حملات سنگین حزب‌الله لبنانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در شرایطی بعد از گذشت بیش از چهار ماه همچنان ادامه دارد که تعداد شهدای غزه از ۲۹ هزار نفر گذشته و تعداد مجروحان نیز از رقم ۶۹ هزار تن نیز عبور کرده است. موضوعی که چیزی جز یک قتل‌عام و نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و بی‌دفاع غزه نیست.

اما در سایه سکوت کرکننده نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌الملی و حقوق بشری، حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و مهمترین گروه مقاومت اسلامی منطقه خیلی سریع نیرو‌های خود را به نزدیک مرز لبنان با سرزمین‌های فلسطین اشغالی رساند و درگیری‌ها و عملیات‌های نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی را در دفاع از مردم غزه آغاز کرد.

در حقیقت باید گفت که با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

سلسله عملیات‌ها و درگیری‌هایی که موجب شد تا ارتش رژیم صهیونیستی چار لشکر خود را برای احتیاط و به منظور جلوگیری از نفوذ نیرو‌های مقاومت لبنانی به مرز با این کشور ارسال کرده است. در واقع همین امر هم موجب شد تا بخشی از نیروی نظامی رژیم صهیونیستی مجبور به استقرار در مرز شده است و نتوانند به لشکر‌های دیگر ارتش این رژیم در حمله به غزه بپیوندند.

البته رژیم صهیونیستی هم در مدت این چهار ماه بیکار نمانده بود و با انجام حملات و عملیات‌های نظامی کور و بی‌هدف و گا‌ها هدفمند به عملیات‌های حزب‌الله لبنان پاسخ داده است. اما این موضوع موجب نشد تا این گروه مقاومت لبنانی دست از این عملیات‌ها و حملات خود بردارد و همچنان شاهد انجام اقدامات آن‌ها علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اما با افزایش تعداد شهدا و مجروحان مردم غزه و اعلام طرح و برنامه جدید ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح شاهد هستیم که میزان عملیات و حجم حملات حزب‌الله علیه مواضع و مراکز نظامی این رژیم اشغالگر و نامشروع با رشدی فراوان و قابل توجه روبرو شده است.

بر همین اساس هم شاهد هستیم که حزب الله لبنان فقط در روز گذشته ۱۲ حمله و عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است. موضوعی که اگر نگوییم بی‌سابقه، اما کم سابقه است و نشان از مهم دارد که سطح تنش و درگیری‌ها مابین دو طرف به شدت در حال افزایش است.

حال در این میان موضوعی که موجب شده تا اثربخشی حملات و عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی به صورت قابل توجه و چشمگیری افزایش پیدا کند، روی آوردن این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به تاکتیک‌هایی خاص است که حداقل تا امروز به همگان نشان داده که ارتش «اسرائیل» توانایی رویارویی با این استراتژی جدید حزب‌الله را ندارد.

از طرف دیگر آنگونه که از عملیات‌های اخیر حزب‌الله مشخص است فرماندهان این گروه مقاومت لبنانی اختیاراتی را به رزمندگان خود داده که این مجوز‌ها آن‌ها را قادر می‌کند تا اقدامات فراوانی و متنوعی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده و خسارت‌های فراوانی را به تجهیزات نظامی و سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و راداری آن‌ها وارد کند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که موثر بودن و اثربخشی عملیات‌ها و حملات اخیر حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی آنچنان برای همه واضح و روشن است که حتی رسانه‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع هم به این موضوع اعراف کردند که همچنان حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی دست برتر را دارد و ارتش «اسرائیل» حرفی برای گفتن ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها