در دیدار با خانواده یکی از شهدای چریک همرزم شهید چمران مطرح شد؛

شهدای روحانی تفسیر عملی آیات جهاد بودند

فرزند شهید حجت الاسلام سید ابوالقاسم الموسوی دامغانی گفت: شهدا ویژگی های ممتازی داشتند که توجه به آنها باید رسم و راه زمانه باشد و مورد غفلت و فراموشی واقع نشوند.
کد خبر: ۶۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ - 06January 2016

شهدای روحانی تفسیر عملی آیات جهاد بودند

به گزارش خبرنگار  دفاع پرس از قم، حجت الاسلام سید محمد باقر الموسوی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در دیدار با خانواده شهید موسوی دامغانی گفت: ترک محرمات و ادای واجبات، شجاعت بی نظیر، حضور در جبهه ها و جسارت در بیان حق از جمله ویژگی های شهید موسوی دامغانی بود.

وی یادآور شد: این شهید بزرگوار به تمام معنا خداباور بود و در ادای تکلیف به هیچ چیز جز خدا فکر نمی کرد و هیجگاه گرفتار رقابت های مادی نشد.

فرزند ارشد شهید موسوی دامغانی در ادامه با بیان اینکه نباید توجه به شهدا از رونق بیفتد تاکید کرد: در کشورهای دیگر از کشته های جنگ ها اسطوره سازی می کنند حال آنکه شهدای بزرگوار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، مرام و ویژگی هایی برگرفته از فرهنگ عاشورا دارند که توجه به آنها مایه حیات و بالندگی جامعه خواهد بود.

سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهدای روحانیت در دفاع مقدس، به طور نسبی مقام اول شهادت را در بین اقشار کسب کردند، افزود: شهدای روحانی تفسیر عملی آیات جهاد بودند و نسبت به آنچه که می دانستند و می گفتند، در عمل پیشگام بودند.

شهید حجت الاسلام سید ابوالقاسم موسوی دامغانی به همراه شهید آیت الله فضل الله محلاتی نماینده حضرت امام(ره) در سپاه و تعدادی از روحانیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پس از عملیات والفجر هشت، عازم جبهه ها بودند که هواپیمای آنها توسط دو جنگنده عراقی بر فراز آسمان اهواز مورد اصابت قرار گرفت.

شهید موسوی دامغانی قبل از انقلاب در گروه منصورون فعالیت داشت، مدتی به عنوان نیروی چریک همرزم شهید چمران بود، دو سال و نیم امام جمعه رامهرمز از سال 60تا 63 و یک سال و نیم هم نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی بود.

پیکر مطهر وی در حرم منور حضرت معصومه (س) در جوار قبر شهید محلاتی به خاک سپرده شد؛ شهید موسوی دامغانی وصیتنامه اش را روز اول اسفند 64 قبل از شهادت، در هواپیما نوشته که به خون وی آغشته شده و در موزه نگهداری می شود؛ روز اول اسفند به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما
پربیننده ها