معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران عنوان کرد؛

خودکفایی بیش از ۳۰۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد مازندران

«عمادی ترکامی» از خودکفایی بیش از ۳۰۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ - 26February 2024

خودکفایی بیش از ۳۰۰۰ خانواده زیر پوشش کمیته امداد مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید موسی عمادی ترکامی» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳ هزار و ۵۷۰ خانواده از مددجویان تحت حمایت با تلاش خود و هدایت به سمت کسب مهارت، اشتغال و در آمد زایی به توانمندی اقتصادی رسیده و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی افزود: در راستای خوداتکایی خانواده‌ها با ارائه مشاوره‌های مختلف از جمله فرهنگ کار و تلاش، مشاوره و هدایت شغلی، آموزش‌های کارآفرینی و مهارت آموزی و سوق دادن مددجویان دارای شرایط اشتغال از طریق کاریابی و معرفی به کارفرمایان جهت اشتغال به کار و همچنین پرداخت وام‌های خوداشتغالی و کارفرمایی، زمینه توانمندسازی اقتصادی خانواده فراهم می‌شود.

عمادی ترکامی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا پایان سال عملکرد توانمند سازی برای ۳ هزار و ۹۰۰ خانواده تحت حمایت اجرایی شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران اضافه کرد: در سال جاری بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانواده تحت حمایت نیز از طریق کمک به ازدواج، بهبود سرپرست، دریافت مستمری از سایر سازمان‌ها و... به توانمندسازی اجتماعی رسیده و از تحت حمایت و دریافت مستمری امداد خارج شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران هستند، خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار و ۳۰۰ خانواده معیشت ماهانه و کلیه خدمات امداد را دریافت می‌کنند و مابقی خانواده‌ها به جز کمک معیشت از سایر خدمات حمایتی امداد برخوردار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها