در جلسه هیأت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت؛

سرلشکر صفوی: آزادی قدس به برکت خون شهدای مدافع حرم/ انقلاب اسلامی الگوی ملت‌های مسلمان است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم و غزه، راه قدس را باز خواهد کرد، گفت: خاورمیانه‌ جدیدی که اسرائیل مدعی ایجاد آن بود، امروز در محور مقاومت با محوریت ایران و مقاومت اسلامی در منطقه در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۶۵۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ - 26February 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیأت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در هشتمین جلسه اعضای این هیأت، با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی سردار «فتحیان» مدیرعامل این موسسه اظهار داشت: اگر هدف موسسه بهداری رزمی را پرورش نسل جوان بدانیم، یک اتفاق مهم است.

سرلشکر صفوی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم دو رخداد مهم دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را به نسلی که این اتفاقات را ندیده‌اند، منتقل کنیم، افزود: ۵۲ درصد جمعیت کشورمان جوانانی هستند که ایام انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌ و درک نکرده‌اند. جوان‌های انقلابی دیروز مثل آقای «کولیوند» که امروز رئیس سازمان جمعیت هلال احمر است، در فاو درحالی‌که ۱۶ ساله و یک رزمنده خط‌شکن بودند که امروز به خاطر روحیات همان روزها در هلال احمر مایه‌ی تحول‌آفرینی هستند. 

رئیس هیأت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت از فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ این موسسه قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های ۱۴۰۳ را با جدیت و عزم راسخ دنبال کرد، گفت: از نظر من در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس آن فعالیت‌‌هایی که برای قشر جوانان تأثیرگذاری فرهنگی بیشتری دارد و می‌تواند ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را منتقل کند، اولویت دارد؛ همچنین در حوزه‌های فضای مجازی، آموزش و پژوهش و تحقیق باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی به تحصیل ۱۶۰ هزار دانشجوی پزشکی کشورمان اشاره و عنوان کرد: باید برای این دانشجویان تبیین شود که در حوزه پزشکی دفاع مقدس چه اتفاقاتی رقم خورده است؛ این عزیزان با حضور در اردوی راهیان نور و اردوهای روایت پیشرفت، اتفاقات مهمی را شاهد خواهند بود. 

سرلشکر صفوی با بیان اينکه هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی برعهده داشته است، تأکید کرد: نباید صرفاً به گذشته پرداخت؛ زیرا بیش از گذشته، حال و آینده برای ما مهم است. اگر بتوانیم گذشته‌ی انقلاب و وضعیت حال در سطح ملی و بین‌المللی و تأثیر کشورمان بر جبهه مقاومت را بیان کنیم که نمونه آن در فلسطین است، عزت‌آفرین است. 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا «انقلاب اسلامی» و «دفاع مقدس» را الگوی ملت‌های مسلمان خواند و افزود: خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم، غزه و حاج قاسم نیز راه قدس را باز خواهد کرد. خاورمیانه‌ جدیدی که اسرائیل مدعی بود که ایجاد می‌کند، امروز در محور مقاومت با محوریت ایران و مقاومت اسلامی در منطقه در حال شکل‌گیری است و آمریکا و اسرائیل شکست‌خورده‌ی این جریان هستند.

وی با تأکید بر اینکه آینده و چهره مقاومت را کشورهای مقاومت و ایران نمایندگی خواهند کرد، گفت: ۷۰ درصد شهدای غزه کودک و زن هستند و حمایت غرب از این جنایات، چهره واقعی تمدن غربی را نشان می‌دهد. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل به یک گفتمان مقاومت شده که نه‌تنها در سطح کشورهای اسلامی بلکه به آفریقا، برزیل و دیگر کشورها رفته؛ لذا مکتب مقاومت ایران صادر شده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه با رهبری امام خمینی (ره) دفاع مقدس به پیروزی رسید، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم جریان مقاومت را به ثمر رساند. ایشان فرمانده بلاد اسلامی است؛ زیرا حمایت از مقاومت فلسطین، سوریه و لبنان را دنبال کرد و پیروزی جریان مقاومت حاصل حمایت مستمری است که در ایران اسلامی شکل گرفت. 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین از اقدامات دکتر کولیوند در هلال احمر قدردانی کرد و اقدام هلال احمر برای دعوت از مردم در انتخابات را حیاتی دانست و گفت: انتخابات امسال مهم است و هرکسی به‌دنبال رفاه و آسایش ملت و عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب کشور است، باید انتخابات را مهم بداند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: هرکسی امنیت ملی و چهره بین‌المللی ایران را مهم می‌داند، باید نقش‌آفرین صحنه انتخابات باشد. یقیناً حماسه مجددی همچون حماسه ۲۲ بهمن امسال در انتخابات رقم خواهد خورد. امیدوارم حماسه ۱۱ اسفند برای ملت و جهانیان به عنوان یک حماسه تأثیرگذار، ماندگار شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار