فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد؛

تامین امنیت ۱۶۷۰ شعب اخذ رای در استان کرمانشاه

سردار «حاجیان» گفت: تعداد هشت هزار نیروی پلیس در استان برای انتخابات پیش رو وظیفه تامین امنیت شعب اخذ رای را در ۱۶۷۰ صندوق اخذ رای را برعهده دارند.
کد خبر: ۶۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 27February 2024

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد: وظیفه تامین امنیت ۱۶۷۰ شعب و صندوق‌های اخذ رای را در استانبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه شامگاه (دوشنبه) در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه به استناد مواد ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات‌، تامین نظم و امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، اظهار داشت: تعداد هشت هزار نیروی پلیس در استان کرمانشاه در روز یازدهم اسفند آماده هستند تا امنیت یک هزار و ۶۷۰ شعب اخذ رای را برعهده بگیرند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر امنیتی پیش بینی شده احتمال بروز هرگونه چالش و مشکل امنیتی در استان وجود نخواهد داشت و براساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود درصد مشارکت مردم کرمانشاه در این دور از انتخابات هفت درصد بیشتر از میانگین کشوری نیز باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد احتمال بروز مشکل پس از رای گیری و اعلام نتایج شمارش آرا است که همه حتی فرمانداران باید در این زمینه همکاری لازم را با نیروی انتظامی به ویژه در شهرستان ها داشته و تمهیدات لازم را مورد نظر قرار دهند.

سردار حاجیان با بیان اینکه وظایف ماموران و اعضای حاضر در شعب اخذ رای کاملا مشخص شده است و خارج از این افراد حق حضور در پای صندوق های اخذ رای را ندارند تاکید کرد: در جلسات مشترکی که با کمیته امنیتی استانداری برگزار می شود تخلفات انجام شده در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از انتخابات به عنوان یک پدیده موثر در در امر توسعه سیاسی، امنیتی و عرصه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یاد کرد و گفت: ضرورت دارد که همه ما به عنوان مسوول وظیفه تبیین حضور آگاهانه و حداکثری را در انتخابات داشته و راهبرد های سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات را قبل، حین و بعد از انتخابات مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار