رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه تاکید کرد؛

لزوم متحد شدن تمام اتحادیه وکلای دادگستری جهان بر علیه اسرائیل

«ساکان» با تاکید بر لزوم متحد شدن تمام اتحادیه وکلای دادگستری در سراسر جهان بر علیه اسرائیل، گفت: هزار سال پیش شعر سعدی شیرازی که بنی آدم اعضای یکدیگرند، در سازمان ملل نصب شده است، اما صرفا نوشتن کافی نیست و باید در قلب حک شود
کد خبر: ۶۵۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ - 27February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «ارینچ ساکان» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه، امروز (سه‌شنبه) در نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و ترکیه، که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خرسندم که در کهن ترین شهر ایران هستم و حضور بانوان خبرنگار در این جمع نشان از فعالیت گسترده بانوان در محیط‌های اجتماعی برای اثبات حقوق خودشان دارد و بسیار خوب است که زنان در جامعه مشارکت دارند. 

وی با اشاره به زلزله اخیر ترکیه و از دست دادن ۱۲۲ وکیل این کشور، افزود: در این زلزله، ۹ هزار وکیل دفتر وکالت از دست دادند، دوران سختی را گذراندیم؛ اما وکلای ایران هیچ زمان ما را تنها نگذاشتند. 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه با تاکید بر داشتن رابطه مستحکم بین کانون وکلای ایران و ترکیه، تصریح کرد: در کنفرانسی که روز گذشته برگزار شد در خصوص اهمیت و نقش استقلال وکیل با جزئیات بیشتر صحبت کردیم و در تمام کشورهای دنیا اگر بخواهیم عدالت را حفظ کنیم، وکلا باید از نظام قضایی مستقل و دارای حق دفاع باشند.

لزوم متحد شدن تمام اتحادیه وکلای دادگستری جهان بر علیه اسرائیل

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما تاکید بر استقلال وکیل داریم برای این است که می‌خواهیم حقوق شهروند احیا شود و در این راستا ما درخواست داریم یک آزادی بیان در رسانه ایجاد شود، چرا که اگر رسانه آزادانه اطلاع‌رسانی کند شهروندان هم منتفع خواهند شد.

ساکان تاکید کرد: امیدوارم فرصتی فراهم شود که وکلا بتوانند به نحو احسن با هم مشارکت داشته باشند و این از عوامل استقلال وکیل است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدامات اسرائیل علیه فلسطین در آبان ماه امسال عملا یک نسل کشی آشکار بود و ما به عنوان کانون‌های وکلای ترکیه عنصرهای جرم را تنظیم و در قالب یک کیفرخواست به مراجع تقدیم کردیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه، اضافه کرد: ولی اینگونه اقدامات ما نتوانسته خروجی کامل داشته باشد و هزار زن و بچه کشته شدند، متاسفانه اتحادیه سراسری کانون وکلای فلسطین هم در اثر بمباران ویران شد و خیلی از وکلا فوت کردند.

وی با تاکید بر لزوم متحد شدن تمام اتحادیه وکلای دادگستری در سراسر جهان بر علیه اسرائیل، گفت: هزار سال پیش هم شعر سعدی شیرازی که بنی آدم اعضای یکدیگر هستند در سازمان ملل نصب شده است، اما صرفا نوشتن کافی نیست و باید در قلب حک و در عمل به آن اقدام کنیم.

*وکلا و اهالی رسانه برای احقاق حق مردم تلاش می‌کنند

در ادامه این نشست «جعفر کوشا» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، اظهار داشت: رسانه برای تنویر افکار عمومی همراه با یک نقد منصفانه، عالمانه و با تولید محتوا می‌تواند در کشور جریان سازی کند.

وی افزود: اگر شما بخواهید می‌توانید یک جریان سالم را در یک جامعه‌ جریان‌سازی کنید و می‌توانید با زدودن ابهامات سخنگوی مردم باشید. 

لزوم متحد شدن تمام اتحادیه وکلای دادگستری جهان بر علیه اسرائیل

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر آزادی قلم و بیان، گفت: وکلا و اهالی رسانه برای احقاق حق مردم تلاش می‌کنند؛ وکیل در دادگاه برای مردم و اهالی رسانه برای مردم در تنویر افکار تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه روشنگری کنند و حقایق را به مردم بگویند اما با الفاظ و بیانی که هتک حرمت نشود و حریم خصوصی افراد حفظ شود.

کوشا خاطرنشان کرد: پس بنابراین در تولید محتوا خیلی باید وسواس داشته باشید و مراقب بازتاب خبری و رسانه‌ای باشید.

وی با اشاره به جنایت‌هایی که در سراسر جهان بر علیه کودکان است، گفت: وکلا با اصحاب رسانه همسو هستند و با هدف کمک به مردم و خدمات‌رسانی به آنان در کنار مردم هستیم. دغدغه همه ما به عنوان یک انسان این است که چگونه بتوانیم موانع رشد یک انسان را بشناسیم و در تعالی ان قدم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار