روایت فرمانده حزب‌الله لبنان از قدرت ضدزره مقاومت

افسر یگان موشک‌های ضد زره حزب‌الله گفت: عملیات حزب‌الله علیه پایگاه «میرون» حامل پیامی برای دشمن بود، مبنی بر اینکه مقاومت قادر به نابودی این پایگاه هوایی است.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 28February 2024

روایت فرمانده حزب‌الله لبنان از قدرت ضدزره مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه صهیونیست‌ها وارد مرحله بسیار پیشرفته‌ای شده است و بعد از ساقط کردن پهپاد بزرگ هرمس ۴۵۰ ارتش اسرائیل، روز گذشته ۲ بار پایگاه کنترل هوایی «میرون» را با ده‌ها راکت و چندین موشک ضد زره مورد هدف قرار داد و تعداد زیادی از تجهیزات فنی و جاسوسی این پایگاه را منهدم کرد.

در همین خصوص، یکی از افسران یگان موشک‌های ضد زره حزب‌الله در گفت‌وگو المیادین اظهار داشت: عملیات حزب‌الله علیه پایگاه «میرون» حامل پیامی برای دشمن بود، مبنی بر اینکه مقاومت قادر به نابودی این پایگاه هوایی است.

این افسر یگان ضدزره مقاومت اسلامی لبنان در ادامه در مورد ویژگی‌ها و قدرت ضدزره در اختیار یگان تحت فرمانش تاکید کرد: آنچه امروز در اختیار مقاومت قرار دارد به لحاظ تنوع، تعداد و نوع موشک بسیار از جنگ سال ۲۰۰۶ متفاوت است.

وی با بیان اینکه نبرد ضدزره با دشمن در سال ۱۹۹۳ آغاز شد که ما تانک‌های مرکاوا را دنبال کردیم، یادآور شد: در سال ۲۰۰۶ حزب‌الله فقط از کورنت استفاده می‌کرد، اما امروز طیف وسیعی از موشک‌های ضدزره را در اختیار دارد.

این فرمانده شاخص یگان ضدزره حزب‌الله همچنین گفت: موشک ضدزره اسپایک در سال ۲۰۰۶ به غنیمت رزمندگان درآمد و با انتقال به ایران، حالا مهندسی معکوس شده و با کیفیت بهتر در اختیار یگان‌های ضدزره حزب‌الله قرار دارد.

وی تصریح کرد: موشک‌های ضدزره ستاره نبرد‌های اخیر بوده‌اند و ما هر چه دوست داشته‌ایم با آن‌ها منهدم کرده‌ایم، از جمله استفاده از موشک‌های ضدزره با سر جنگی ترموباریک که به هر خانه‌ای اصابت کرد، هر کسی را که داخلش باشد به هلاکت می‌رساند.

این فرمانده شاخص یگان ضدزره حزب‌الله در ادامه توضیحات خود با تاکید بر اینکه بر اساس نیاز به نوع موشک شلیک می‌کنیم، درباره موشک الماس و ویژگی‌های آن افزود: امکاناتی که این موشک در اختیار ما قرار می‌دهد بسیار متنوع است و مساله باعث شده تا ما هر وقت بخواهیم شلیک کنیم و هر جایی را هم که نمی‌بینیم مورد اصابت قرار دهیم در حالی که هدف را نمی‌بینیم. برای اولین بار از این موشک در موقعیت المطله برای انهدام یک تانک دشمن استفاده کردیم و دشمن بسیاری از اطلاعات را از نظامیانش پنهان می‌کند چرا که می‌ترسد آن‌ها از میدان نبرد فرار کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها