تحلیلگر لبنانی: تجربه ۴۰ ساله حزب‌الله مهمترین عنصر برتری آن‌ها بر دشمن است

یک تحلیلگر لبنانی اهمیت تجربه ۴۰ ساله حزب‌الله را مهمترین عنصر برتری مقاومت بر دشمن دانست و با اشاره به مختصات موشک‌های ضد زره «الماس» و نسل‌های جدید سامانه «ثارالله»، هشدار داد: دشمن در صورت ورود به خاک ما حتی یک نظامی خود را زنده از میدان خارج نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ - 28February 2024

تحلیلگر لبنانی: تجربه ۴۰ ساله حزب‌الله مهمترین عنصر برتری آن‌ها بر دشمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس از شبکه المیادین، «عباس فنیش» تحلیلگر لبنانی از گسترش عملیات مقاومت اسلامی لبنان در ۲ روز گذشته و سرنگونی پهپاد «هرمس۴۵۰» رژیم صهیونیستی با موشک زمین به هوا سخن گفت.

وی تصریح کرد: بمباران‌های دشمن صهیونیستی به «بقاع» رسیده است و برهمین اساس، مقاومت نیز مساحت بیشتری از عمق سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهد.

حزب الله عملیات خود را گسترش می‌دهد

فنیش افزود: در ابتدای درگیری موشک‌های زمین به هو وارد میدان شد. سپس جولان اشغالی وارد دایره آتش شد و پایگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت. سپس موشک‌های کاتیوشا به شکل گسترده وارد صحنه شد و پایگاه نظارت هوایی «میرون» نابود شد.

وی بیان کرد: حزب الله به شیوه خود به گسترش دایره نبرد پرداخت به گونه‌ای که پیام موردنظر به اشغالگران برسد و نسبت به آغاز جنگی بی حد و مرز هشدار داد.

اهداف سه‌گانه موشک‌های ضد زره «الماس»

فنیش از موشک‌های ضد زره «الماس» سخن گفت و اعلام کرد که این موشک‌ها از سامانه ویژه‌ای شلیک می‌شود.

وی اظهار داشت: پایگاه‌های نظامی هدف نخست موشک‌های حزب الله قرار گرفت. تانک‌ها و خودرو‌های نظامی دومین هدف و نیز پادگان‌ها و ساختمان‌ها سومین هدف این موشک‌ها است.

فنیش تصریح کرد: مقاومت بهترین استفاده را از سلاح‌های خود می‌کند.

مقاومت در بخش‌های فرماندهی، اطلاعات و اجرا درحال پیشرفت است

تحلیلگر لبنانی گفت: مقاومت در سال‌های گذشته با وضعیت میدانی منطقه آشنا شده است و می‌داند دشمن قصد انجام چه اقدامی دارد.

فنیش افزود: اشغالگران در مقابله با یگان‌های حزب الله عاجز شده اند و مقاومت به طور مداوم در بخش‌های فرماندهی، اطلاعات و اجرا درحال پیشرفت است.

وی گفت: اساس توسعه و پیشرفت حزب الله به سال ۲۰۰۶ بازمی گردد که مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی وارد میدان شدند و حزب الله از خود ابتکار عمل به خرج داد.

این فرمانده یگان ضد زره حزب الله گفت که مقاومت خود را با هر تغییر احتمالی دشمن، سازگار کرده است و آنچه دشمن تاکنون دیده است فقط ۵ درصد توانایی مقاومت است.

وی افزود: رزمندگان مقاومت برای دور داشتن غیرنظامیان از هر گونه خطر، موشک‌های خود را از روستاها، شهرک‌ها و مناطق مسکونی شلیک نمی‌کنند.

این فرمانده مقاومت بیان کرد: دشمن ادعا می‌کند که ۵۰ درصد از یگان موشک‌های ضد زره حزب الله را از بین برده است؛ در حالی که شمار شهدای این یگان به اندازه عدد انگشتان یک دست نرسیده است.

تجربه ۴۰ ساله مهمترین عنصر برتری مقاومت بر دشمن است

وی اظهار داشت: مقاومت یک تجربه ۴۰ ساله در مقابله با رژیم صهیونیستی دارد و یگان ضد زره نیز در طول این سال‌ها در میدان مقابله با دشمن حضور داشت.

فنیش اضافه کرد: از دشمن اطلاعات و شناخت کافی داریم و کوچکترین حرکات دشمن از دید ما پنهان نمی‌ماند. این موضوع باعث شده است که از توانایی و تاکتیک‌های دشمن شناخت کافی داشته باشیم.

این شناخت یکی از مهمترین عناصر برتری رزمندگان مقاومت بر دشمن صهیونیستی است.

دشمن منتظر نسل‌های جدید سامانه ثارالله باشد

این فرمانده مقاومت درباره سامانه ضد زره ثارالله نیز گفت: این سامانه یکسال پیش رونمایی شد، ولی طراحی آن به سال ۲۰۱۵ بازمی گردد و این نخستین نسل آن است.

دشمن در جنگ‌های آینده باید منتظر نسل‌های جدید سامانه ثارالله باشد.

حمله به «میرون» پیام به دشمن بود

وی درباره نابودی پایگاه نظارت هوایی میرون نیز گفت: عملیات میرون یک پیام به دشمن بود که مقاومت می‌تواند بزرگترین پایگاه نظارت هوایی را هم نابود کند.

این فرمانده مقاومت اضافه کرد: اگر در آینده جنگی رخ دهد، دشمن به معنای واقعی کلمه غافلگیر خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، دشمن از موشک‌های ضد زره رهایی نخواهد یافت.

فنیش در پایان هشدار داد: دشمن اگر قصد ورود به خاک ما را داشته باشد، نخواهد توانست حتی یک نظامی خود را زنده از میدان خارج کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار