آموزش «هنرهای ایرانی اسلامی» در مدرسه زمستانی موزه ملک

نام‌نویسی دوره تازه آموزشی نگارگری، گل و مرغ و تشعیر در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 28February 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دوره تازه آموزشی نگارگری، گل و مرغ و تشعیر با تدریس استاد پریسا رحمانی در چارچوب مدرسه زمستانی ملک برگزار می‌شود.

تکنیک‌های مورد نظر این دوره آموزشی، برپایه شیوه مرسوم در مکتب‌های اصفهان و تبریز بوده که از دوره صفوی آغاز شده است و دوره‌های بعد تا روزگار معاصر را نیز دربرمی‌گیرد.

دوره آموزشی نگارگری، گل و مرغ و تشعیر در ۴ جلسه از پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. دوستداران حضور در این دوره آموزشی می‌توانند برای نام‌نویسی و دریافت آگاهی‌های بیش‌تر به سامانه مدیریت آموزشی ملک به نشانی «club.malekmuseum.org» مراجعه کنند.

آموزش «هنرهای ایرانی اسلامی» در مدرسه زمستانی موزه ملک

استاد پریسا رحمانی، مدرس و پدیدآور آثار هنری و مکتوب در زمینه هنر‌های سنتی به ویژه نگارگری ایرانی اسلامی است. او پیشینه ۲۵ سال فعالیت پیوسته هنری در رشته‌های نگارگری، طراحی گل و مرغ، تذهیب و تشعیر را دارد و در دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و آموزش عالی به آموزش هنر‌های سنتی اشتغال دارد. این هنرمند همچنین در ده‌ها نمایشگاه فردی و گروهی داخلی و خارجی آثارش را به نمایش درآورده است. استاد پریسا رحمانی کتاب «بررسی تاثیر متقابل نگارگری اسلامی ایران و نقاشی دوران تیموریان هند» را در سال ۱۳۹۷ خورشیدی نگاشته و با همکاری انتشارات آرماندیس منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار