معاون استاندار لرستان:

مردم لرستان پای تعهد به میهن و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند

یاوری گفت: مردم لرستان در برهه‌های مختلف به ویژه پس از انقلاب ثابت کردند که پای تعهدی که به میهن و آرمان‌های نظام داده‌اند، ایستاده‌اند.
کد خبر: ۶۵۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ - 28February 2024

مردم لرستان پای تعهد به میهن و آرمان‌های نظام ایستاده‌اندبه گزارش  دفاع‌پرس از لرستان «احسان یاوری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم لرستان در برهه‌های مختلف به ویژه پس از انقلاب ثابت کردند که پای تعهدی که به میهن و آرمان‌های نظام داده‌اند ایستاده‌اند و در زمان جنگ از امتحانی که در برابرش قرار گرفتند سربلند بیرون آمدند.

وی اضافه کرد: در این برهه نیز مردم لرستان وظیفه میهنی، مهم و خطیر خود را ادا کنند.

این معاون استاندار انتخابات را یک جشن ملی برشمرد و با بیان اینکه همه با هم حماسه‌ای دیگر را در یازدهم اسفند رقم بزنیم، تصریح کرد: به عنوان خادم این مردم به آنان اطمینان می‌دهم که تلاشی که صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مختلفی که در حال فعالیت هستند تمام هم و غمشان بر این است که چهار مولفه مدنظر مقام رهبری، همچون امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات پیشرو شکل گیرد.

یاوری با اشاره به اینکه حدود هفت ماه است که فرایند انتخابات در استان آغاز شده و تلاش و پیگیری مستمر دست‌اندرکاران در راستای برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت بالا و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: مردم نیز به خادمین خود در فرایند انتخابات اعتماد کنند چرا که ما امین مردم در حفاظت از آرای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه هر برگ رای به منزله یک امانت شرعی و الهی در نزد ماست، تصریح کرد: قطعا مردم لرستان با نقش آفرینی ثابت خواهند کرد که یک ایرانی از آرمان‌های بلند دینی و سرزمینی خود کوتاه نخواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: مردم‌سالاری دینی مورد خواست مردم است و آنان پای آرمان‌های نظام هستند و از آن دفاع خواهند کرد.

یاوری در مورد رویه انتخابات پیشرو برای شمارش آراء و میزان رای مورد نیاز برای افراد منتخب، تصریح کرد: هر نامزدی که بخواهد دور اول راهی مجلس شود باید حداقل ۲۰ درصد آراء ماخوذه به علاوه ی یک را کسب کند.

وی با بیان اینکه بدیهی است در صورتی که تعداد نامزدهای دارای رای بیش از ۲۰ درصد بیش‌تر از تعداد نمایندگان مورد نظر آن حوزه انتخابیه باشند فردی که بیشترین رای را داشته باشد انتخاب و فرآیند به دور دوم کشیده نخواهد شد.

این مسئول افزود: انتخابات در شرایطی به دور دوم کشیده خواهد شد که نامزدی با اخذ رای بیش‌تر از ۲۰ درصد نداشته که در این صورت به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز که بیشترین آرا را در دور اول کسب کرده اند در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

یاوری با بیان اینکه هرچند تاکنون گزارشی از ناامنی و مشکل در حوزه های انتخاباتی حساس مشاهده نشده اما در برخی از حوزه‌های حساس که در دوره های قبل مشکلاتی داشته‌اند تدابیر خاصی اندیشیده شده و به صورت مستمر رصد خواهند شد تا مشکلی ایجاد نشود، یادآور شد: پیش بینی می کنیم تا اوایل روز شنبه نتیجه اکثر شعبه‌های اخذ رای اعلام و تا اواسط روز نتایج نهایی به استماع مردم برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار