ماجرای تسلیم اولین پیش‌نویس قانون اساسی جدید به امام (ره)

پیش‌نویس قانون اساسی با پیش‌بینی تمام آزادی‌های اعلامیه‌های جهانی و حقوق بشری، تسلیم امام خمینی (ره) شد.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 29February 2024

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، پیش‌نویس قانون اساسی با پیش‌بینی تمام آزادی‌های اعلامیه‌های جهانی و حقوق بشری، تسلیم امام خمینی شد.

ماجرای تسلیم اولین پیش‌نویس قانون اساسی جدید به امام (ره)

این خبر را روزنامه کیهان در چهارشنبه نهم اسفند ۱۳۵۷ به نقل از دکتر ناصر میناچی وزیر اطلاعات و تبلیغات و خیرات دولت موقت منتشر کرد و نوشت: در این پیش نویس محدودیتی برای گروه‌ها و سازمان‌های فکری و سیاسی در قانون اساسی جدید تعیین نشده است.

میناچی همچنین تاکید کرد که این قانون به‌زودی پس از آخرین اصلاحات و اظهارنظر‌هایی که از سوی امام خمینی در آن به عمل می‌آید، منتشر خواهد شد.

بنا بر خبر کیهان، در پیش‌نویس قانون اساسی جدید، حقوقی که برای مردان شناخته شده، در مورد زنان نیز اعمال خواهد شد.

ماجرای تسلیم اولین پیش‌نویس قانون اساسی جدید به امام (ره)

همچنین در این قانون، اصول و نهاد‌ها طوری گنجانده شده که صاحبان قدرت و ثروت نمی‌توانند در ساخت حکومت نقشی داشته باشند و بدین ترتیب ناگزیرند به مردم نزدیک شده و ثروت خود را به نفع مردم تعدیل کنند.

حمایت و تقویت از صنایع بنیادی و اصیل و نیز حمایت از کشاورزان به‌عنوان یکی از نهاد‌ها پیش‌بینی‌شده و تأکید گردیده که هر کشاورزی روی هر زمینی که کار می‌کند، مالک آن خواهد بود؛ ولی حق فروش، بورس‌بازی و دلالی روی آن را ندارد.

درعین‌حال در این پیش‌نویس سعی خواهد شد صنایع مونتاژ به‌تدریج جای خود را به صنایع مادر و بنیادی بدهند و استثمار کارگر و کشاورز به‌کلی از میان برود.

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار