مادر شهید احمدی‌روشن: رأی دادن امر واجبی است که قضای آن را نمی‌توان به جا آورد

سالاریان گفت: رأی دادن از واجباتی است که وقتی زمان آن گذشت، دیگر نمی‌توان قضای آن را به جا آورد.
کد خبر: ۶۵۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 29February 2024

مادر شهید احمدی‌روشن: رأی دادن امر واجبی است که قضای آن را نمی‌توان به جا آوردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «صدیقه سالاریان» مادر مصطفی احمدی‌روشن از دانشمندان هسته‌ای شهید کشورمان، می‌گوید: دیگر همه می‌دانند که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی ماست.

او با بیان اینکه رأی دادن حقی است که نظام جمهوری اسلامی برای ما قرار داده، توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب طوری شد که مردم بتوانند مستقیماً در سرنوشت خود دخیل باشند. 
دوره طاغوت هم رأی‌گیری انجام می‌شد؛ اما فرمایشی بود و واقعی نبود. با این حال ما امروزه حق رأی دادن برای انتخاب ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس، شورای شهر و ... را داریم.

سالاریان با تأکید بر اینکه می‌توانیم خودمان بر قانون‌هایی که برای ما تصویب می‌کنند اثرگذار باشیم، گفت: باید به افراد اصلح و ولایت‌مدار رأی بدهیم. این افراد را می‌توان با پرس‌وجو و بررسی عملکرد گذشته آن‌ها در مجلس یا پست‌های دیگری که داشته‌اند، مورد تحقیق قرار داد. 

مادر شهید احمدی روشن درباره تبعات رأی ندادن توضیح داد: رأی دادن از واجباتی است که وقتی زمان آن گذشت، دیگر نمی‌توان قضای آن را به جا آورد. اگر ما رأی دهیم، افراد دیگری برای ما انتخاب می‌کنند و ما تأثیری بر آرا نخواهیم گذاشت.

او شرح داد: هر کسی که به کاندیدا‌ها رأی می‌دهد، طبق سلیقه خودش این کار را می‌کند و اگر ما رأی ندهیم، نقشی در انتخاب نمایندگان نخواهیم داشت. به نظر من، دیگر حتی حق حرف زدن هم نخواهیم داشت.

مادر شهید احمدی روشن با بیان اینکه تقریباً ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشورمان واجد شرایط رأی دادن هستند، از مردم خواهش کرد که در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که اگر درصد مشارکت کنندگان بالا باشد، مجلس و نظام جمهوری اسلامی مشروعیت بیشتری پیدا می‌کنند و مجلسی که نمایندگانش زیاد رأی آورده باشند، قوی‌تر خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار