حضور حداکثری، اقتدار ملی/ دبیر ستاد انتخابات استان قزوین؛

ارجاع ۲۰ مورد تخلف انتخاباتی به قوه قضاییه/ برای اولین بار در کشور مهر انتخاباتی در شناسنامه درج نمی‌شود

فتوحی گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برای اولین بار در کشور درج مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۵۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ - 29February 2024

ارجاع ۲۰ مورد تخلف انتخاباتی به قوه قضاییه/ برای اولین بار در کشور مهر انتخاباتی در شناسنامه درج نمی‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات استان قزوین اظهار داشت: در بحث برخورد با تخلفات انتخابات هیاتی به نام هیات بررسی تبلیغات انتخاباتی شکل گرفت که نظارت بر تبلیغات نامزد‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت اموال و امکانات عمومی دولتی را در دستور کار خود قرار داد.  

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین به داشتن مدارک لازم برای حضور در شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برای اولین بار در کشور درج مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد و مردم می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی مانند کارت ملی یا شناسنامه، گذرنامه، گواهی رانندگی و یا کارت پایان خدمت به محل اخذ رای مراجعه کرده و به نامزد مورد نظر خود رای دهند، با این نکته که افراد دارای شناسنامه قدیمی حتما باید کارت ملی به همراه داشته باشند. 

فتوحی بیان کرد: برابر قانون تمام شعب اخذ رای فردا از هشت صبح تا ساعت ۱۸ شروع به کار خواهند کرد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزارت کشور است، اما حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای گرفتن آرا تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند ماه خواهد بود. 

وی گفت: یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای وجود دارد که ۱۷۱ شعبه در بویین زهرا، ۱۸۲ شعبه در تاکستان و ۷۴۳ شعبه در حوزه قزوین، آبیک و البرز قرار دارد و تمامی تمهیدات برای مواقع بحران و ضروریات لحاظ شده است. از این تعداد ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است که ارتباطات ما در روز اخذ رای بیش از ۹۹ درصد برخط خواهد بود. 

فتوحی همچنین به تعداد شعب اخذ رای به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۰ شعبه قزوین، ۷۷ شعبه آبیک، ۲۵۶ شعبه البرز، ۱۸۲ شعبه تاکستان و ۱۱۸ شعبه بویین زهرا و ۵۳ شعبه در آوج شروع به کار خواهند کرد. 

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان قزوین از ابتدای فرایند انتخابات ۲۹ جلسه ستادی برگزار شده و فردا ۲۵ هزار نیروی انتخاباتی در شعب اخذ رای مشغول به کار خواهند شد، ضمن اینکه تمامی تمهیدات پشتیبانی و امنیتی لازم در شعب نیز صورت گرفته است. 

فتوحی خاطرنشان کرد: در خصوص تعرفه‌های انتخاباتی نیز در هیچ شعبه‌ای از استان قزوین کمبودی وجود ندارد و به محض اینکه ۶۰ درصد تعرفه حوزه‌های اخذ رای مصرف شود، تعرفه‌های جدید برای آن‌ها ارسال و اعزام خواهد شد. 

این مسوول یادآور شد: از ۷۲ ساعت گذشته نیرو‌های مدیریت بحران اعزام شدند تا در روز انتخابات مساله وجود نداشته باشد و همچنین ۲ فروند بالگرد آماده شده و تمام امکانات پشتیبانی و لجستیکی در بحث بازگشایی راه‌های استان برنامه ریزی شد تا در نقاط صعب العبور بتوانیم در مواقع ضروری کار‌های لازم را انجام دهیم. 

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: طبق دستور مقام عالی وزارت کشور و برای نخستین مرتبه کمیته سیاسی در استان تشکیل شد که از ابتدای شروع فرایند انتخاب ۱۷ نشست با احزاب و ۸۰ نشست با اقشار و گروه‌های مختلف برگزار شده است.  

فتوحی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ نامزد انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز، ۴۹ نامزد در حوزه بویین زهرا و آوج، ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه تاکستان به رقابت خواهند پرداخت. 

وی در پایان افزود: هیچ رسانه و یا شخصی حق ندارد قبل از شمارش آرا بر اساس حدس و گمان یا ارتباط با افراد اخبار مربوط به تعداد آرا را منتشر کند که این امر باعث مشکلات خاصی خواهد بود و تخلفات به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار