یادداشت/ حجت‌الاسلام سلیمانی

انتخابات دوازدهم و عبور مردم از مرزبندی‌های سیاسی

منتخبین مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس لیست‌های ارائه شده نبود که این پیام را به همراه دارد که مردم به دنبال ایده‌های تازه هستند که این امر نوید رویش برای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۵۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ - 03March 2024

انتخابات دوازدهم و عبور مردم از مرزبندی‌های سیاسیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- حجت‌الاسلام‌‌‌والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ انتخابات ۱۴۰۲ پس از کش‌وقوس‌های فراوان به ایستگاه پایانی رسید و با شمارش آرا، تا حدود زیادی نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی پیام‌های زیادی به همراه داشت. مشارکت حدود ۴۲ درصد مردم پس از پویش‌های تحریم انتخابات موفقیت و پیروزی خوبی برای دست‌اندرکاران است.. از راهبردهای دشمنان اخلال در امنیت انتخابات بود. برگزاری انتخابات در امنیت کامل، اقتدار نظام و سیستم امنیتی را به نمایش گذاشت.

در این انتخابات، دولت که مجری انتخابات بود هیچ حزبی را معرفی یا طرفداری نکرد. این امر سلامت انتخابات را اطمینان‌بخش‌تر کرد. براساس نظرسنجی‌ها، ۳۰ درصد مردم (گروه سفید) در هر حال در انتخابات شرکت می‌کردند بنابراین همه اقدامات مجریان، مبلغان و هادیان فقط باعث افزایش ۱۲ درصد مشارکت شده است. برای انتخابات آینده، شیوه‌ها و رویکردها باید تغییر کند.

انتخاب‌شده‌ها بر اساس لیست‌ها، این پیام را دارد که در این دوره مردم به دنبال جوانان و ایده‌های بکر و تازه هستند. این امر نوید رویش برای انقلاب است. هرچند مخاطره حذف ریش‌سفیدها و تندروی جوانان را نیز به همراه دارد. پیروزی برخی لیست‌ها با افشاگری‌های ثابت‌نشده دقیقه نودی، بداخلاقی این دوره از انتخابات بود. این افشاگری‌ها، سلامت رقابت نامزدها و لیست‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار