جانشین وزیر دفاع و‌ پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

کاهش زمان تعمیرات اساسی بالگرد‌ها/ طراحی و ساخت بالگرد ملی مسیری منطقی را طی می‌کند

سردار سرتیپ «قریشی» گفت: طراحی و ساخت بالگرد ملی مسیری منطقی را طی می‌کند؛ به نحوی که امروز بخش زیادی از قطعات بالگرد‌ها توسط متخصصان کشورمان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 04March 2024

طراحی و ساخت بالگرد ملی مسیر منطقی را دنبال می‌کند/ کاهش مدت زمان تعمیرات اساسی و سنگین بالگرد‌هابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «سید حجت‌الله قریشی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز (دوشنبه) در همایش تبیین درس‌آموخته‌های مدیریتی و فنی شرکت «پنها» اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال پیش زمانی که برای اولین بار جهت فراگیری آموزش‌های فنی بالگردی وارد این شرکت شدم، فضای موجود به جهت حضور مستشاران آمریکایی، فضایی آمریکایی بود؛ اما بعد از آن به واسطه اعزام‌های زیادی که از این محل برای جبهه‌ها انجام می‌شد، فضای شرکت تغییر کرد.

سردار قریشی افزود: شرکت پنها فقط بالگرد‌های آمریکایی را تعمیر می‌کرد؛ لذا زمانی که مستشاران آمریکایی این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران خارج شدند، تصور می‌کردند که شش ماه بعد بازمی‌گردند؛ برای اینکه تصورشان بر این بود که متخصصان کشورمان نمی‌توانند در تعمیر بالگرد‌ها و پشتیبانی از آن‌ها موفق باشند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: تصور آن‌ها هیچ‌گاه محقق نشد؛ به نحوی که اکنون ۴۵ سال از آن روز‌ها می‌گذرد و این شرکت نه‌تنها بدون حضور مستشاران آمریکایی به فعالیت خود ادامه داده است، بلکه کارکنان آن با کار و روحیه جهادی و انقلابی عمر قطعات و تجهیزات بالگرد‌ها را افزایش دادند.

وی ادامه داد: موفقیت‌ها زمانی حاصل شد که کشورمان در تنگنای تحریم‌ها قرار گرفت؛ به عبارت دیگر به دلیل اعمال تحریم‌های سختگیرانه دشمن علیه مردم کشورمان، میزان آمادگی بالگردی نیرو‌های مسلح به ۷۰ درصد رسیده است و این یعنی زنجیره پشتیبانی از بالگرد‌ها به خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

سردار قریشی به روند ساخت بالگرد ملی هم اشاره و عنوان کرد: طراحی و ساخت بالگرد ملی مسیری منطقی را طی می‌کند؛ به نحوی که امروز بخش زیادی از قطعات بالگرد‌ها به دست متخصصان کشورمان ساخته می‌شود و بدین ترتیب با افزایش عمر قطعات بالگرد‌ها مدت زمان تعمیرات اساسی و سنگین این پرنده‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار