رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

بخش نخست دایره المعارف شهر شیراز به معرفی شهدا اختصاص یافت

«چوبینی» با اشاره به تدوین دایره‌المعارف شهر شیراز، گفت: نخستین بخش دایره المعارف شیراز به موضوع مشاهیر می‌پردازد که بخش عمده‌ای از آن شامل اطلاعات شهدای شهر شیراز در ایران اسلامی است.
کد خبر: ۶۵۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 04March 2024

بخش نخست دایره المعارف شهر شیراز به معرفی شهدا اختصاص یافت«محمد علی چوبینی» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس به تشریح عملکرد این سازمان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و اظهار داشت: ردیف بودجه ویژه‌ای در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تعیین شده است که بخشی از آن همکاری با مجموعه‌های تخصصی متولی این حوزه همچون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و... را شامل می‌شود.

وی افزود: سرکشی به خانواده معظم شهدا و تجلیل از ایثارگران در حوزه فرهنگی شهرداری شیراز دیده شده که به صورت مستمر مدیران در رده‌های مختلف این کار را در راستای تکریم مدافعان وطن انجام می‌دهند.

چوبینی با بیان اینکه حمایت از تالیف کتب و تولید محتوای چندرسانه‌ای حوزه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در صدر اولویت‌های شورای تالیف سازمان فرهنگی شهرداری شیراز قرار دارد، ادامه داد: کتاب‌های زیادی درخصوص شهر شیراز به رشته تحریر درآمده، اما کتابی در این موضوع به صورت مرجع وجود ندارد که اطلاعات دقیقی از شهر شیراز ارائه دهد بنابراین شهرداری شیراز تدوین دایره المعارف شیراز را در هشت جلد در دستور کار خود قرار داد که از مشاهیر گرفته تا میراث ناملموس را به صورت کامل در خود جای می‌دهد.

بنابه گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، نخستین بخش دایره المعارف شیراز به موضوع مشاهیر می‌پردازد که بخش عمده‌ای از آن شامل اطلاعات شهدای شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: اطلاعات بیش از ۱ هزار شهید شهر شیراز تاکنون تکمیل شده که امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده شاهد به اتمام رسیدن این بخش باشیم. 

این مقام مسئول برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان ماه سال ۱۴۰۳ را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: کمیته فضاسازی و برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با مجموعه شهرداری شیراز بوده و جلسات متعددی تاکنون برگزار شده که برنامه ریزی ویژه‌ای در خصوص ماموریت‌های کمیته محوله کردیم تا بتوانیم سهم مهمی در گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر استان ایفا کنیم چراکه سهم شهرداری در اجرای این کنگره فاخر قابل توجه است.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: باتوجه به برگزاری کنگره سرداران، عمده برنامه شهرداری شیراز نظیر ساخت سردیس، تمثال، فضاسازی شهری، نماد‌ها و... در این راستا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار