ظرفیت‌سازی برای اعزام حدود ۵۲ هزار زائر به عتبات

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اسفندماه برای اعزام ۵۱ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات ظرفیت‌سازی شده است.
کد خبر: ۶۵۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ - 04March 2024

ظرفیت‌سازی برای اعزام حدود ۵۲ هزار زائر به عتباتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت روز دوشنبه ۱۴ اسفند در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: تاکنون ۳۹ هزار زائر برای سفر به عتبات ثبت‌نام را کامل کرده و تکمیل ظرفیت درحال انجام است.

وی گفت: میانگین اعزام هوایی در طول سال ۳۰ درصد بوده که در اسفند به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

محمدی افزود: برای اعزام‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۳ اسفند امسال تا نهم فرودین ۱۴۰۳ بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ ظرفیت ایجاد و ۵۰ درصد ثبت نام انجام شده است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: ثبت نام نوروزی در سال گذشته حدود ۲۴ هزار نفر بود که امسال ۶ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: اعزام زائران برای ماه مبارک رمضان از ۲۳ اسفند تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت و تا کنون ۳۱ هزار و ۱۵۰ ظرفیت ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ظرفیت‌سازی برای اعزام حدود ۵۲ هزار زائر به عتبات 

محمدی از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم به عنوان استان‌هایی یاد کرد که بیشترین ظرفیت را برای این ایام فراهم کردند و افزود: مدت اقامت در ایام نوروز هفت روز و ۶ شب و برای تعداد اندکی از کاروان ها نیز طول سفر از سه شب تا پنج شب تعریف شده است و ۳۰ شرکت مجری هم در زمینه اعزام زائران به عتبات در نوروز فعال هستند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در بهمن امسال ۵۵ هزار و ۳۲۰ نفر ثبت نام کردند و به عتبات اعزام شدند که نسبت به بهمن سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار ارائه بسته‌های متنوع برای بهره برداری بیشتر زائران در فرصت عتبات نوروزی و ماه رمضان شد و از مسئولان این حوزه خواست تا با توجه به اشتیاق مردم به سفر معنوی عتبات بسته‌های درازمدت در این حوزه را با توجه به شرایط عراق به ویژه در شهرهای زیارتی مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم توجه به حقوق زائر تاکید کرد و گفت: مسئولان و مجریان باید به دقت ارائه خدمات به زائران را مدنظر داشته باشند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه به تشریح روند اقدامات صورت گرفته درباره حج ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف ظرفیت‌های باقی مانده در برخی استان‌ها برای پذیرش زائران پیش ثبت نام شده، پرداخت و عنوان کرد: دستورالعمل انتخاب عوامل اجرائی کاروان‌های حج تا پایان این هفته به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار