رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

ضرورت آماده‌سازی فضای جهاد و شهادت در عرصه جهانی/ آینده اروپا متعلق به اسلام است

حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه آماده‌سازی فضای جهاد و شهادت در عرصه جهانی ضروری است، گفت: با اطمینان و تحقیق می‌گویم آینده اروپا متعلق به اسلام است لذا حوزه‌های علمیه باید بتوانند اسلام را در تمام ابعاد تببین کنند و اینجا جهاد و مقاومت معنا پیدا می‌کند. 
کد خبر: ۶۵۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ - 04March 2024

ضرورت آماده‌سازی فضای جهاد و شهادت در عرصه جهانی/ آینده اروپا متعلق به اسلام استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از ۱۹ جلد کتاب «آیات الجهاد» از تولیدات موسسه جهاد و مقاومت، با حضور آیت‌الله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله «سید محمدعلی موسوی جزایری» عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول(ص) تهران بزرگ و جمعی از روحانیون، نویسندگان و خانواده‌های شهدا در محل سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم علیزاده» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه یادواره ۵۸۰ شهید روحانی تهران از جمله‌ی برنامه‌های کنگره شهدای استان تهران بود که با شکوه برگزار شد، گفت: ۱۹ جلد کتابی که امروز رونمایی می‌شود، از مجموعه چهل جلدی آیات الجهاد است که امکان دارد تعداد آن‌ها بیشتر و فراتر از تعدادی شود که درنظر داشتیم و امیدواریم به مجموعه پرافتخار تبدیل شود.

وی به جلسه رونمایی این آثار که مربوط به شهدا بود، اشاره کرد و با تاکید براینکه این جلسه را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب می‌دانم و امیدواریم این جلسه یک نقطه عطف قرار گیرد، گفت: باید ذهن ما در موضوع بیانیه گام دوم معطوف به موضوعات مبنای باشد که موضوع جهاد و حماسه در این زمینه از موضوعات اساسی است.

در ادامه، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار طلبه در ابعاد مختلف در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و شخصا بیش از ۷ سال در رده‌های مهم دفاع مقدس شاهد تاثیرگذاری روحانیت در میدان رزم بوده‌ام، عنوان کرد: شهید طلبه ردانی‌پور از جمله‌ی این طلبه‌ها و از افرادی بود که در مدرسه شهید حقانی با آیت‌الله مصباح کار می‌کردند که حضور ایشان مایه‌ی انجام کارهای بزرگی در مقوله فرماندهی می‌شد که این مسئله مورد اذعان بسیاری از فرماندهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر دفاعی فطری است اما دفاع ما مقدس شد و تمام دنیا تمام توان خود را گذاشت تا این مقدس بودن حدف شود چراکه فهمیده بودند در روزگاری این مسئله به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد، افزود: طلبه‌ها و روحانیت در شکل‌گیری این قداست برای دفاع مقدس نقش موثری داشتند.حاج قاسم یکی از افرادی بود که تحت تاثیر روحانیت بود لذا باید ابعاد مختلف قداستِ دفاع مقدس را مورد بررسی قرار داد که ما در این زمینه فراخوان‌های علمی منتشر کرده‌ایم. 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: روحانیت در بحث شهدا با تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید در صدر تقدیم شهدا در دوران دفاع مقدس قرار دارد. ما در بحث مقاومت در سوریه و جاهای مختلف نیز شاهد پیش‌قدمی و تاثیرگذاری روحانیت هستیم. مجموعه آیات الجهاد، مجموعه‌ی جامعی است که می‌تواند تاثیرگذاری خوبی را در فضای اسلام داشته باشد. انتظار داریم عزیزان طلبه و روحانی در مباحث علمی و پژوهشی اصلا به دنبال دستگاه‌ها نباشند چراکه افرادی مثل شهید مطهری با تشکیلات به وجود نیامده‌اند.

مصلحی با تاکید براینکه فضای جهاد و شهادت مقدمه‌ساز ظهور است و انقلاب اسلامی که رهبری معظم انقلاب آن را هدایت می‌کند، بدون تعارف زمینه‌ساز ظهور خواهد بود، ادامه داد: باید فضای جهاد مقاومت را برای جهانی شدن آماده‌سازی کنیم؛ با اطمینان و تحقیق می‌گویم، آینده اروپا متعلق به اسلام است؛ لذا حوزه‌های علمیه باید بتوانند اسلام را در تمام ابعاد تببین کنند و اینجا جهاد و مقاومت معنا پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار