حضور حداکثری، اقتدار ملی/ قالیباف در نطق پیش از دستور:

مشارکت مردم در انتخابات برآمده از وطن‌دوستی و آگاهی سیاسی بود/کارآمدی دستگاه حکمرانی باید افزایش یابد

رییس مجلس ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات، گفت: مشارکت مردم با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان، برآمده از وطن‌دوستی، علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.
کد خبر: ۶۵۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ - 05March 2024

مشارکت مردم در انتخابات برآمده از وطن‌دوستی و آگاهی سیاسی بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از جایگاه خانه ملت، از نقش‌آفرینی یکایک هموطنان و همه دست‌اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از مجریان و ناظران به خصوص نیرو‌های امنیتی و نظامی تشکر می‌کنم که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تامین کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات شکوهمند مجلس در میانه تحریم داخلی و خارجی چنان با نقش‌آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به طور مضاعف متوجه مسوولیت‌های خود کرد.

قالیباف ادامه داد: این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتاً برآمده از وطن‌دوستی، علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اعلام شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان منتخب باید خود را وکیل و خادم تمام مردم بدانند. مردم با صندوق رأی قهر نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم ثمره فعالیت ما مسؤولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات آینده منجر شود؛ برای این کار باید از هر چه به احیای امر ملی آسیب می‌زند، پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رأی قهر نیستند، اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رأی کارایی و گره‌گشایی روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نفس حضور و اصل مشارکت این تعداد مردم در انتخابات نشان از پایبندی به چارچوب‌های نظام و نگاه به صندوق و به مثابه کوتاه‌ترین و بهترین راه برای حل مشکلات است.

وی افزود: با توجه به تقسیم کاری که برای تمرکز بر مسائل واقعی با قوه مجریه داریم، هرگونه اختلاف‌افکنی، حاشیه‌روی و دوقطبی‌سازی قابل قبول نیست چون علاوه بر مسؤولیت وجدانی و شرعی، نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

قالیباف بیان کرد: ما پایه‌های همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی را به نفع مردم در قالب برنامه هفتم توسعه محکم کردیم و در دوره جدید نظارت مؤثری بر اجرای برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت تا حقوق عامه احیا شود و کارآمدی دستگاه حکمرانی افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از همکاران گرامی که در مجلس دوازدهم توفیق همراهی آنها را نداریم برای همه زحمات‌شان در دوره یازدهم تشکر می‌کنم. همچنین به برادران و خواهران ارجمندم که در دوره جدید به ترکیب مجلس شورای اسلامی می‌پیوندند، تبریک می‌گویم و ورود آنها را به کارزار همگرایی برای کارآمدی خوشامد می‌گویم.

وی تاکید کرد: نه در مجلس شورای اسلامی و نه در همکاری با سایر قوا ما دستور کار دیگری جز افزایش کارآمدی نداریم و ابزار تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی در خدمت این هدف خواهد ماند. ما با رهبر فرزانه و بزرگوارمان عهد بسته‌ایم که فرصت ناشی از مشارکت مردم را در مسیر تحول قدر بدانیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار