ادعای سنتکام درباره مقابله با موشک ضدکشتی یمن

سنتکام در بیانیه‌ای جزییاتی از مقابله با نیرو‌های یمنی را تشریح کرده است.
کد خبر: ۶۵۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 06March 2024

ادعای سنتکام درباره مقابله با موشک ضدکشتی یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری ایکس اعلام کرد: «در تاریخ ۵ مارس، بین ساعت ۳ بعد از ظهر و ساعت ۵ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) یک موشک بالستیک ضد کشتی و سه پهپاد انتحاری را که از یمن به سمت ناو یو اس اس کارنی (DDG ۶۴) در دریای سرخ شلیک شده بودند، سرنگون کردند. هیچ آسیب یا آسیبی به کشتی وارد نشده است.»

در ادامه بیانیه سنتکام آمده است که همچنین بین ساعت ۲۰:۴۵ و ساعت ۹:۴۰ شب گذشته نیز، نیرو‌های سنتکام برای دفاع از خود سه موشک ضد کشتی و سه شناور سطحی بدون سرنشین (USV) را منهدم کردند.

براساس ادعای سنتکام، موشک‌ها، پهپاد‌ها و یواس‌وی‌ها شناسایی شدند و مشخص شد که آن‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه هستند و این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده انجام می‌شود.

شامگاه گذشته نیز نیرو‌های یمنی از هدف قرار دادن اهدافی مرتبط با آمریکا در دریای سرخ خبر داده بودند. در همین ارتباط نیز، «سرتیپ یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی یمن دو ناو آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها