معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

رمزگشایی از دفاع مقدس، اعتلای نظام مقدس اسلامی را رقم زد

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: دفاع مقدس اگرچه در مقطعی باعث حفظ و صیانت از کشور شد اما رمزگشایی که در جریان این حماسه پرافتخار اتفاق افتاد اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه داشت.
کد خبر: ۶۵۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ - 07March 2024

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی: رمزگشایی از دفاع مقدس، اعتلای نظام مقدس اسلامی را رقم زد/ برخورداری از پیوست رسانه‌ای، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را فراگیر می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسن موحدیان» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و سایر اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس مهمترین سرمایه‌ای است که میهن اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از آن برخوردار شد. این حماسه پرافتخار اگرچه در مقطعی باعث حفظ و صیانت از کشور شد اما رمزگشایی که در جریان دفاع مقدس اتفاق افتاد اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه داشت.

وی افزود: هدف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و فعالیت‌هایی که با مشارکت دستگاه‌ها در سطح استان، ذیل این شورا انجام می‌گیرد رسیدن به همان ترازی است که در فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه نهفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های استانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام دارند، ادامه داد: تاکیداتی که در جلسات این شورا مطرح می‌شود جا دارد که هرچه بیشتر ضریب پیدا کند تا رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که بر عهده ما است به سرانجام برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌های موفق در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی و تشویق شوند و اگر در مجموعه‌ای ضعف وجود دارد پیگیری شود تا موانع برطرف شوند، تاکید کرد: توجه با شاخص‌های کیفی در کنار شاخص‌های کمی، تلاش برای جذب مخاطب، بررسی اثربخشی و اثرگذاری فعالیت‌ها از طریق روش‌های علمی و مشارکت و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس باید صورت گیرد.

گنابادی‌نژاد بیان داشت: از بین ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت باید مناسبت‌هایی که استان خراسان رضوی در آن‌ها نقش برجسته‌ای داشته احصا و گرامیداشت آن مناسبت‌ها به‌عنوان اولویت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی‌ فعالیت‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به صورت ماهانه و فصلی انجام شود تا در تداوم کمی و کیفی فعالیت‌ها اثر داشته باشد، تصریح کرد: باید نسبت به اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای شدن فعالیت‌ها اهتمام ویژه داشت که در این راستا باید هر فعالیت،‌ پیوست رسانه‌ای داشته باشد و به عنوان شاخص مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور، ابراز داشت: راهیان نور فرصتی است که آثار و برکات آن برای هر فردی که توفیق حضور در مناطق عملیاتی را داشته کاملاً محسوس و ملموس و اثبات شده است؛ بر همین اساس ما به عنوان مسئولین در این استان برای تقویت این رویداد فرهنگی وظیفه تسهیلگری و حمایت را داریم تا داوطلبان به راحتی بتوانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید از تلاش‌های مجدانه سپاه امام رضا علیه‌السلام در سازماندهی و راهبری راهیان نور و شورای اسلامی و شهرداری مشهد که برای حضور اقشار خاص در کربلاهای ایران تمهیداتی را اندیشیده‌اند و همچنین روسای دانشگاه‌ها که برای حضور دانشجویان و جامعه نخبگان در این سفر معنوی حمایت کردند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

گنابادی‌نژاد تاکید کرد: برای رونق‌ بخشیدن به راهیان نور باید به تبلیغات محیطی با محوریت شهرداری مشهد، تولید محتوا، گفتمان‌سازی و تولید آثار رسانه‌ای در این حوزه توجه ویژه داشت.

وی به ضرورت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: اولویت مهم استان احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که با تاکید استاندار، تحقق این مهم هدفگذاری شده است. امیدواریم اسفند سال آینده همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان این مرکز فرهنگی به بهره‌برداری برسد.

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی بیان داشت: در سال جدید باید اولویت‌ها با جدیت دنبال شود در این راستا نقاط قوت احصا و نقاط ضعف شناسایی شوند تا با ضریب دادن به نقاط قوت و مدیریت و کمرنگ کردن نقاط ضعف بتوانیم این جریان خدمت را ارتقا بدهیم و خادمان خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها