حماس:

صلیب سرخ به کشتار اسرای غزه در بازداشتگاه های اسراییل رسیدگی کند

جنبش حماس، شهادت اسرای نوار غزه در بازداشتگاه ها و زندان های رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی دانست و خواستار رسیدگی سازمان های حقوق بشری بین المللی بویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ به این جنایت شد.
کد خبر: ۶۵۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ - 07March 2024

صلیب سرخ به کشتار اسرای غزه در بازداشتگاه های اسراییل رسیدگی کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اذعان رسانه های صهیونیست به شهادت ۲۷ اسیر فلسطینی از اهالی غزه زیر شکنجه، بدرفتاری اشغالگران و محرومیت آنها از ساده ترین حقوق توسط رژیم اشغالگر، دلیل دیگری بر قساوت ،جنایت و قانون شکنی هایی است که فلسطینیان در بازداشتگاه ها و زندان های رژیم صهیونیستی با آن مواجه می شوند.

جنبش حماس، شهادت این اسرای فلسطینی را جنایت جنگی دانست و خواستار تحقیق سازمان های بین المللی حقوق بشری درباره آن شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست به مسئولیت های قانونی و انسانی اش در این زمینه عمل کرد ه و درباره وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و شرایط نگهداری آنها تحقیق کند؛ بویژه اینکه این رژیم به طور عمدی از انتشار هر گونه اطلاعاتی درباره شمار اسرا و شرایط نگهداری آنها خودداری می کند.

روزنامه عبری هاآرتص چاپ سرزمین های اشغالی امروز پنج شنبه اذعان کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ مهر ماه گذشته تاکنون، ۲۷ اسیر از اهالی این باریکه در بازداشتگاه های اشغالگران به شهات رسیده اند.

هاآرتص نوشت: اسرای آزاد شده از اهالی غزه، از شکنجه و رفتار بسیار بی رحمانه بازجویان و زندانبانان صهیونیست در بازداشتگاه ها رژیم خبر داده اند.

رژیم صهیونیستی، همزمان با تجاوز به مناطق مختلف نوار غزه اهالی و مردم بی دفاع غیر نظامی را بازداشت می کند.

انتشار تصاویر اسرای فلسطینی به صورت لخت و با چشمان بسته و با دستبند و پابند در پاییز گذشته، باعث خشم و محکومیت شدید بین المللی اقدام اشغالگران صهیونیست با این اسرا شد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات، ادعا کرد اسرایی را که اثبات شود عضو حماس یا سایر جریانات مبارز فلسطین نیستند آزاد می کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار