مسابقات قرآنی منطقه یک کشور در ساری برگزار شد

مسابقات قرآنی منطقه یک کشور امروز با حضور قاریان منطقه یک کشور شامل مناطق نفتی ساری، چالوس، گیلان و گلستان با حضور ۵۹ نفر و به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در مجتمع بهزیستی شهر ساحلی فرح‌آباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ - 07March 2024

مسابقات قرآنی منطقه یک کشور در ساری برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، مسابقات قرآنی منطقه یک کشور امروز با حضور قاریان منطقه یک کشور شامل مناطق نفتی ساری، چالوس، گیلان و گلستان با حضور ۵۹ نفر و به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در مجتمع بهزیستی شهر ساحلی فرح‌آباد برگزار شد.

حضور داوران برجسته در مسابقات قرآنی منطقه یک کشور

«عباس خلیل‌پور» سرپرست مسابقات قرآنی مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور از حضور داوران برجسته کشور در این دوره از مسابقات قرآنی خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش کیفیت مسابقات و رفع نقیصه‌های احتمالی از ظرفیت داوران برجسته کشور استفاده کردیم.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم به این دلیل که قرآن چراغ راه هدایت بشر است.

خلیل‌پور با اشاره به استعداد‌های مناسب قرآنی که در صنعت نفت استان وجود دارد، گفت: اشتیاق به آموزه‌های قرآنی با برگزاری این دوره از رقابت‌ها افزایش پیدا کرده است.

سرپرست مسابقات قرآنی مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور با اشاره به حضور داوران برجسته و نیرو‌های فنی در این دور از رقابت‌ها خاطرنشان کرد: همه این اقدامات برای افزایش کیفیت مسابقاتی از این دست در دوره‌های بعدی است.

خلیل‌پور ادامه داد: در کنار برگزاری مسابقات دعا کنیم که عمل به قرآن هم در برنامه کاری زندگی ما قرار گیرد.

نفرات برتر به مسابقات سراسر معرفی می‌شوند

«منصور آقامحمدی» سرپرست کمیته فنی مسابقات قرآنی منطقه یک کشور، مباحث فنی این دوره از رقابت‌های قرآنی را تشریح کرد و ادامه داد: خدا را شاکرم در این روز‌های پایانی ماه شعبان سرنوشت ما را یک حسن‌ختام در سال ۱۴۰۲ به آیات قرآن گره زده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی در مناطق چندگانه منطقه یک، تصریح کرد: این مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی امروز پیگیری شده و نفرات برتر به مسابقات سراسری معرفی می‌شوند.

سرپرست کمیته فنی مسابقات قرآنی منطقه یک کشور با اعلام اینکه مسابقات در دو بخش آوائی و کتبی در بخش خواهران و برادران پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در بخش مقدماتی اقدامات مناسبی در مراکز برگزار شده است.

آقامحمدی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها در بخش آوائی، قرآئت، تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی و قرائت تقلیدی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حفظ تخصصی نیز از سه، پنج، ۱۰، ۱۵ تا حفظ کل قرآن پیگیری می‌شود.

گروه تواشیح بشارت آموزش و پرورش جویبار که رتبه سوم دانش‌آموزی کشور را داراست در این دوره از مسابقات، تواشیح زیبایی را به اجرا گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها