رییس جمهور در شوشتر:

بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است

حجت الاسلام رئیسی بر کاهش مصرف آب با اجرای طرح آب رسانی زیر سطحی تاکید کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۶۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 08March 2024

بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در آئین بهره برداری از طرح آبیاری زیرسطحی خوزستان در کشت و صنعت کارون شوشتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آب رسانی زیر سطحی با توجه به اقلیم ما برای کشور طرح بسیار مهمی است، زیرا با با استفاده از روش علمی مصرف آب کشاورزی در کشور کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب به یک سوم و افزایش تولید محصول از مزایای اجرای طرح مذکور است، افزود: بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و این کار در کشت و صنعت نیشکر تجربه موفقی است که باید در بخش‌های کشاورزی خرد نیز به کار گرفته شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید طرح آبیاری زیرسطحی در همه مزارع کشاورزی کشور اجرایی شود، گفت: با استفاده از روش‌های نوین، قیمت تمام شده اجرای طرح آبیاری زیرسطحی می‌تواند برای کشاورزان سراسر کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار