امام جمعه زنجان:

هر فرد به یاد ۳ شهید نهال بکارد

«خاتمی» گفت: با توجه به تخریب محیط زیست بهتر است هر کس سه درخت به یاد شهدا بکارد که سهم مهمی در توسعه محیط زیست دارد.
کد خبر: ۶۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 08March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی»، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس جان کلام را در مورد انتخابات 11 اسفند بیان کرده‌اند، اظهار داشت: این حضور همان حماسه است که باید قدر دانسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به مناسبت‌های هفته از جمله ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: مساجد کانون دین، انقلاب و سنگر اسلام به شمار می‌رود و مسلمانان باید با حضور، عبادت و ایمان خود این سنگر را حفظ کنند ضمن اینکه باید زمینه حضور جوانان در مساجد هم فراهم شود.

وی با تشبیه جایگاه امام جماعت به عنوان خیمه مسجد، افزود: خدمتگزاران، مدیران و هیات امنا باید بستر را برای جذب بیشتر جوانان در مساجد فراهم کنند به ویژه اینکه پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های مساجد بهترین مکان برای جذب گروه‌های هدف محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با گرامیداشت یاد و نام شهدا از جمله شهدای عملیات بدر تاکید کرد: در این راستا باید به برنامه‌های راهیان نور توجه بیشتری کرد تا زمینه ترویج یاد و راه شهدا از جمله 220 هزار شهید دوران دفاع مقدس فراهم شود، چرا که دفاع مقدس سند بزرگی، افتخار، اقتدار و در واقع از برجسته‌ترین فرازهای تاریخ انقلاب اسلامی است و نباید به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه زنجان همچنین به هفته منابع طبیعی نیز اشاره و با بیان اینکه آب و خاک و هوا زنجیروار به هم مرتبط هستند و در این میان درختکاری از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به تخریب محیط زیست بهتر است هر کس سه درخت به یاد شهدا بکارد که سهم مهمی در توسعه محیط زیست دارد.

وی به در پیش بودن ماه مبارک۷ رمضان و بهار طبیعت و همزمانی این دو واقعه مبارک اشاره کرد و تاکید کرد: تلاقی این دو رخداد بیانگر آن است که هم باید به بعد معنویت و هم به طبیعت توجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار