فرماندار شهرستان فارسان خبر داد؛

اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان فارسان

«صالحی» گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان فارسان که شامل ۴۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم است به مناطق عملیاتی سال‌های دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شد.
کد خبر: ۶۵۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ - 09March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «سید هادی صالحی» فرماندار شهرستان فارسان صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان فارسان راهی مناطق عملیاتی سال‌های دفاع مقدس در جنوب کشور شد.

وی افزود: این کاروان شامل ۴۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم است که برای آشنایی با رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عازم اردوی راهیان نور خورستان شدند.

فرماندار شهرستان فارسان ادامه داد: راهیان نور یک اردوی سیاحتی اجتماعی است که افراد معمولا به صورت گروهی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور، مناطق بازمانده از جنگ ایران و عراق بازدید می‌کنند.

صالحی عنوان کرد: جنگ ایران و عراق، توسط کشور متخاصم عراق شروع شد و با پیروزی ایران پایان یافت؛ ایرانیان در این جنگ با تمام وجود جنگیدند و هرچه داشتند حتی جان و مال و ناموس خود را برای دفاع از خاک میهن‌شان فدا کردند.

این مسئول اضافه کرد: یادآوری خاطرات جنگ و بازگویی رشادت شیرمردان ایرانی در این جنگ برای هر فردی چه مذهبی چه غیرمذهبی برای هر کسی که ایران را دوست دارد شنیدنی است.

فرماندار شهرستان فارسان تصریح کرد: حضور در مناطق جنگی، برای بسیاری از افراد حتی آن دسته از افرادی که به مسائل مذهبی و شهدا علاقه‌ای ندارند، آرامشی روحی و لذت بخش را به همراه دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هستند که این ماطق را برای تعطیلات نوروز و... انتخاب می‌کنند، زیرا عقیده دارند بازدید از این مناطق سبب آشنایی با تاریخ کشور و رشادت‌های هم میهنان‌شان می‌شود و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در مسیر عروج و عرفان شهیدان بها و ارزش معنوی و روحانی برای آن‌ها دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار