در نشست خبری مطرح شد؛

پخش تلاوت قرآن در تمامی شبکه‌های رادیویی به مناسبت ماه رمضان/ معرفی فرهنگ اقوام ایرانی از برنامه‌های ویژه رادیو در ایام نوروز است

«کاویانی» با بیان اینکه سیاست‌هایی برای جریان‌سازی سفره‌های ساده افطار در حال انجام است، گفت: به دلیل اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان تمامی شبکه‌های رادیویی هر روز حداقل یک ساعت به پخش تلاوت قرآن می‌پردازند.
کد خبر: ۶۵۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 09March 2024

نشست خبری ویژه‌برنامه‌های رادیو در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری ویژه‌برنامه‌های رادیو در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با حضور دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد.

«مسعود کاویانی» مدیر رادیو معارف و دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا، شب‌های ماه رمضان را شب قدر رادیو دانست و اظهار داشت: رادیو همیشه بهترین برنامه‌هایش را در ایام خاص اجرا می‌کند؛ یکی از این ویژه‌برنامه‌ها در ماه رمضان است که رادیو در این ماه مخاطب‌های خاصی دارد و ما همیشه خاطرات زیبایی از این برنامه‌ها داریم.

کاویانی ادامه داد: امسال با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با تعطیلات نوروزی سعی بر این است که به این دو مناسبت بپردازیم.

وی افزود: «هم‌دلی مومنانه و آیین مهربانی» شعار محوری برنامه‌های امسال است؛ چون در برنامه‌ها هم نگاه به مناسک دینی و هم به مسائل ملی خواهیم داشت که هر دو در چارچوب هم‌دلی مومنانه در نظر گرفته شده است؛ چراکه ماه رمضان باید هم‌دل باشیم و مواسات داشته باشیم و از طرفی نوروز بحث مهربانی و صله‌ رحم اهمیت دارد.

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا خاطرنشان کرد: رادیو در مجموع چهار هزار و ۷۹۴ برنامه در ماه رمضان تولید و پخش می‌کند که در ۲۴۹ برنامه و سه هزار و ۲۸۸ ساعت برنامه‌های ویژه این ماه را خواهیم داشت.

کاویانی اضافه کرد: یکی از نقاط عطف ماه رمضان که ماه توجه به قرآن و معارف قرآن است، پرداختن به موضوع قرآن است؛ لذا شبکه‌ها در مجموع ۴۷۳ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند و شبکه‌های ما هر روز یک ساعت پخش قرآن خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شبکه‌های رادیویی ویژه‌برنامه پوشش عید را خواهند داشت و در ادامه، تمامی شبکه‌ها برنامه‌های شاد و مفرحی خواهند داشت، افزود: مهم‌ترین محور برنامه‌های ما هم‌دلی است.

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا بیان کرد: ترویج فرهنگ و آداب مهربانی، فرهنگ‌سازی در زمینه کمک به حل مشکلات، وحدت مسلمین، و نشاط معنوی در خانواده محور‌هایی بوده که درباره آن‌ها سیاست‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

کاویانی با تأکید بر اینکه سفر‌ه‌های ساده افطار و بحث رفت‌و‌آمد‌ها و صله‌ رحم در شبکه‌های رادیویی دنبال می‌شود، اظهار داشت: خوانش کتاب و بازنمایی فرهنگ اقوام ایرانی از برنامه‌های ویژه شبکه‌های رادیویی است.

وی درباره برنامه‌های رادیویی قرآنی در ماه رمضان عنوان کرد:  ۴۷۲ ساعت تلاوت قرآن در شبکه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که در رادیو قرآن ۸۰ ساعت و در رادیو معارف ۶۰ ساعت تلاوت با قاریان مختلف را خواهیم داشت؛ بر این اساس، ۴۷ درصد این برنامه‌ها تولیدی و ۵۳ درصد برنامه زنده است.

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا در پایان با بیان اینکه سخنرانی‌های رادیو هر روز ساعت یک پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در برنامه ایران‌صدا اتفاقات جدیدی رقم خورده است و کتاب گویایی با موضوع دینی با صدای حسن سلطانی به مدت ۵۰۰ ساعت، و پادکست روایت انسان از ابتدای ماه رمضان بارگذاری می‌شود؛ همچنین ویژه‌برنامه‌هایی برای مخاطبین کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است.

«حمیدرضا افتخاری» مدیر رادیو صبا هم در این نشست با بیان اینکه امسال رادیو برنامه ویژه سفر ندارد، اظهار داشت: به صورت سنتی شبکه‌های رادیویی دو برنامه شاد را صبح و بعد از ظهر خواهند داشت و برنامه‌های افطار و عصرگاهی‌مان یکی شده است.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین برنامه‌هایی که در دست تولید داریم، برنامه‌های تحویل سال است، افزود: به خاطر نزدیک بودن زمان تحویل سال با برنامه تحویل سال، شبکه‌ها برنامه‌های نزدیکی دارند؛ همچنین در رادیو ایران و رادیو جوان برنامه‌های متفاوت‌تری تدارک دیده شده و برنامه‌ها از ساعت ساعت ۱۰ روز ۲۹ اسفند شروع می‌شود.

مدیر رادیو صبا از تدارک بسته‌های موسیقایی خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال نو با اجرای فرزاد حسنی در بخش‌های متنوع، جذاب و شاد مانند استندآپ کمدی و دیگر برنامه‌های مختلف در شبکه صبا با محوریت خانوادگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها