نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مساجد در دوران جنگ کانون تربیت نیرو بود

آیت‌الله «خاتمی» گفت: مساجد در دوران جنگ کانون تربیت نیرو بوده به گونه‌ای که بسیاری از شهدای دفاع مقدس تربیت شده مساجد بودند.
کد خبر: ۶۵۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ - 09March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌ علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در مراسم پاسداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد اظهار داشت: نخستین حرکت پیامبر ساخت مسجد بود که کانون تصمیم گیری فرعنگی، دینی، اجتماعی، قضایی و نظامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب، اعلامیه‌های امام مخفیانه توسط انقلابیون توزیع می‌شد، اضافه کرد: در سراسر کشور راهپیمایی‌ها انقلاب از مساجد شروع و به مساجد ختم می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مساجد در دوران جنگ کانون تربیت نیرو بوده به گونه‌ای که بسیاری از شهدای دفاع مقدس تربیت شده مساجد بودند، عنوان کرد: حضور پررنگ مردم در مساجد مورد انتظار ما است. زینت مسجد به نمازگزاران است، عمران مسجد با نمازخوان و تعلیم دین، اخلاق و انسانیت ممکن است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام فرمودند: ستون خیمه مسجد امام جماعت است و فعالیت‌های مساجد با محوریت ائمه جماعت است، بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی کانون‌های مساجد را فراموش نکنید با همکاری بسیج؛ در مساجد ارکانی هستند که باید با هم در تعامل باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه کودکان را از بچگی با مساجد و احکام دین آشنا کنید، در مساجد کتابخوانی را تقویت کنید، تربیت حافظ و قاری قرآن در مساجد را در راس امور خود قرار دهید، بیان کرد: تاکید رهبر انقلاب اسلامی نیز این است که با روی خوش پذیرای جوانان باشید.

وی با اشاره به اینکه مساجد بهترین مکان در عصر جهاد تبیین از اندیشه‌های امامین انقلاب است، افزود: مساجد باید به مرکز تربیت انسانی به ویژه جوانان در همه ابعاد تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها