برگزیدگان هشتمین جایزه ملی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی فارس تقدیر شدند

همزمان با ایام ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز ملی «بزرگداشت شهید» در مراسمی از برگزیدگان هشتمین جایزه ملی ایثار مرحله استانی دانشگاه آزاد اسلامی فارس تقدیر شد.
کد خبر: ۶۵۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 10March 2024

برگزیدگان هشتمین جایزه ملی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی فارس تقدیر شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان هشتمین جایزه ملی ایثار مرحله استانی دانشگاه آزاد اسلامی فارس امروز (یکشنبه) با حضور ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی فارس و خانواده برگزیدگان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم ضمن تقدیر از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگران اظهار داشت: دانشجویان نخبه باعث افتخار هستند و امیدواریم منشا خیر و برکت برای کشور و تمامی انسان‌ها در جهان باشند.

ابراهیم بیانی با اشاره به اینکه موفقیت دانشجویان شاهد و ایثارگر موجب انگیزه برای بقیه افراد می‌شود، افزود: شور جهادی که جوانان موفق در پیش گرفتند باعث پیشرفت و اقتدار کشور خواهد شد. مقام معظم رهبری در دیدار‌های خود با نخبگان و دست اندرکاران عرصه علم و دانش می‌فرمایند "العلم سلطان علم سلطان است" چرا که علم برای فرد، کشور و جامعه باعث ایجاد اقتدار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: روزی در موضوعات دفاعی و نظامی به شدت وابسته دیگران بودیم، اما با مجاهدت جوانان نخبه به خودکفایی در عرصه نظامی رسیدیم و ثمره شیرین آن را در حوزه دفاعی شاهد هستیم. اگر جمعی از جوانان کشور در حوزه دفاعی مجاهدت نمی‌کردند امروز ایران در معرض هجمه بیگانگان قرار می‌گرفت و امروز تمامی تهدیدات نظامی خنثی شده و در عرصه‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت تلاش‌های شبانه روزی جوانان خود توانسته در جهان عزتمند باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر نخبه نباید در تحصیل علم متوقف شوند، اضافه کرد: شهدا و جانبازان پیشگامان عرصه جنگ سخت بودند از این رو انتظار داریم اعضای جامعه شاهد و ایثارگر پیشگامان جنگ نرم و عرصه علم و دانش باشند چراکه دشمن در حوزه شناختی، رسانه و … در حال تلاش است و نیاز داریم جوانان نخبه در مقابله با آن‌ها وارد شوند. دشمن به فکر منافع کشور ما نبوده و در حال تلاش برای اشاعه انحراف در جامعه است.

بیانی با اشاره به دانشمندان بزرگ ایرانی عرصه علم و دانش همچون پرفسور حسابی، پرفسور ملک حسینی و… ادامه داد: ملت ایران در هر حوزه‌ای که وارد می‌شوند، می‌درخشند و خداوند متعال موهبت استعداد را به ایرانیان داده است.

در انتهای مراسم، شکوفه بی آزار، مسلم ایراندوست، فریبا فرهاد بر، طاهره سادات آروین اصل، سمیه رحیمی، سمیه نظری، ساناز بهرامی، فریما مختاری، سارا نعمت الهی و محبوبه ربی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این مراسم تجلیل شدند.

جایزه ملی ایثار به معرفی خلاقیت، بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر به جامعه می‌پردازد.

در مرحله استانی، فراخوان جایزه ملی ایثار آبان ماه اعلام شد که ۱۲۲ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارس ثبت نام کردند و ۱۹ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در مرحله استانی جایزه ملی ایثار فارس ۳۷ نفر به مرحله نهایی رسیدند که ۱۹ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارس بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار