وزیر راه و شهرسازی:

تمام تلاش خود را برای توسعه راهیان نور انجام می‌دهیم

بذرپاش گفت: وظیفه‌ خودمان می‌دانیم از هیچ تلاشی برای کمک به راهیان نور فرو نگذاریم و تمام تلاش خود برای توسعه‌ی زیر ساخت‌ها انجام دهیم.
کد خبر: ۶۵۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ - 11March 2024

ما دولت بر آمده از فکه و شلمچه و طلائیه ایمبه گزارش گروه حماسه جهاد دفاع‌پرس، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در همایش روز ملی راهیان نور در سالن شهید جهان‌آرای اردوگاه شهید باکری خرمشهر، روز ملی راهیان نور را به مثابه‌ی روز ملی مقاومت دانست و اظهار داشت: شاید هنوز یک هزارم رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به رشته تحریر درنیامده و خیلی از عظمت آن به تصویر کشیده نشده باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی با دل قدم در این مسیر گذاشته باشد محال است نجات یافته این مسیر نباشد. افتخار من اتصال به بیت شهداست؛ پدرم در سال ۶۱ در منطقه عملیاتی فکه مظلومانه سر از پیکرش جدا شد و پیکرش بعد از ۸۰ روز به مادرم تحویل داده شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مگر می‌شود در خاک فکه، طلائیه و... حرکت کرد و اثری از آن ندید و یاد شهدا نیفتاد. در شلمچه و یادمان شهدا صحنه‌هایی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف دیدم که با قبل و بعدشان چقدر تغییر کرده بودند.

بذرپاش ادامه داد: حدود ۲۲ سال پیش فضای سیاسی کشور فضای خاصی بود و در آن برهه هر اتفاقی که در دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی نیاز داشتیم یکی از همین دانشجویان دانشگاه مذکور پس از یک ماه حضور در منطقه شلمچه یک تنه میدان‌دار صحنه بود، امروز این فرد یکی از نام‌آوران عرصه فرهنگی کشور است؛ مسیر ملی مقاومت ما در این سرزمین‌ها رقم خورده است.

وی ادامه داد: ما هنوز نتوانسته‌ایم ذره‌ای از رشادت‌های رزمندگان را به خوبی نشان بدهیم و یا دنباله‌روی آنان باشیم. این مسیر را فقط می‌توان با امام خمینی (ره) شناخت. مگر می‌شود یک پیرمرد ۸۰ ساله در زمان نبود وسایل ارتباطات جمعی با چند عدد اعلامیه و نوار کاست یک ملت را به خروش بیاورد.

بذرپاش افزود: امام با ملت ایران کار بزرگی کرد؛ یک روز در این کشور سه نفر از روسای جمهور کشور‌های غربی در یکی از سفارتخانه‌های ایران آمدند و درباره جنگ جهانی دوم مذاکره کردند و شاه ایران متوجه این موضوع نشد و آن‌ها رفتند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید برای اینکه مسیر راهیان نور بسیار مقدس است، گفت: کوچکترین‌های این مسیر شهیدان حججی و علی‌وردی‌ها هستند، متوسط سن جوانان ما در زمان جنگ تحمیلی ۲۳ و ۲۴ و همسرانشان ۱۸ و ۱۹ بود و سنشان در زمان اوج لذت بردن از زندگی بود، اما شهادت را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در این مسیر باید خودسازی کرد. کسی که در زمان خود ولی خود را یاری کند می‌شود شهید جعفری، زین‌الدین، علم‌الهدی و... البته بسیاری از شهیدان معروف نیستند اما از بسیاری از معروف‌ها در آسمان الهی بلندآوازه و درخشان‌ترند.

بذرپاش در ادامه با تبیین راه انقلاب اسلامی و بیان نقش تمدن‌ساز راهیان نور اظهار داشت: ما در دولت وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم از هیچ تلاشی برای کمک به راهیان نور فرو نگذاریم و تمام تلاش خود برای توسعه‌ زیر ساخت‌ها انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه از طرح راهیان نور دریایی استقبال و قول مساعدت به مجموعه‌ی راهیان نور داد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار