مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:

حوزه علمیه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نقش ویژه‌ای دارد

حجت الاسلام «رضایی» گفت: حوزه علمیه در عرصه‌های مختلف پیشتاز است و در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.
کد خبر: ۶۵۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ - 12March 2024

حوزه علمیه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نقش ویژه‌ای داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد قائمی» مدیرحوزه علمیه خواهران استان با تبریک روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: حوزه علمیه در عرصه‌های مختلف پیشتاز است و در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه علت نامگذاری مناسبت‌های دفاع مقدسی مندرج در تقویم این است که فرهنگ ایثار و مقاومت را فراموش نکنیم، افزود: مازندران قریب به ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی تقدیم کرده است و خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران روحانی ظرفیت ارزشمندی برای جامعه هستند و باید در جمع آوری خاطرات آن‌ها تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس مازندران و بیان اینکه دبیرخانه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ایجاد شده است، گفت: همچنین برنامه آموزش ثبت تاریخ شفاهی و روایتگری سیره شهدا در مدارس و مساجد از جمله فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به آموزش دو واحد درس دفاع مقدس اذعان داشت: در این بخش با افزایش ۹۰ درصدی دانشجویان مواجه بودیم و انتظار داریم با میدان داری پیشکسوتان حوزوی آموزش در مدارس علمیه انجام شود.

حجت الاسلام رضایی بر لزوم تشکیل انجمن نویسندگان حوزوی با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار داریم حوزه علمیه در بحث دانشنامه استانی دفاع مقدس و پایان نامه با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت فعال شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار