تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران بر تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

همزمان با ۲۲ اسفند ماه روز شهید، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده خبرگان رهبری دیدار کردند و در این دیدار بر تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.
کد خبر: ۶۵۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ - 13March 2024

تاکید نماینده ولی فقیه در مازندرانبر تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار «سعید کهن‌سال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: هم باید از جامعه ایثارگران تجلیل و هم به امورشان رسیدگی کرد و هم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرد.

وی افزود: وقتی جامعه ببیند که خانواده‌های ایثارگران و شهدا عزیز هستند، همین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اما اگر ببینند که به آنان بی توجهی می‌شود همین جامعه را نسبت به جریان ایثارگری گریزان می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: هر فردی از جامعه ایثارگران در هر نهادی که مشغول فعالیت است باید متناسب با شان و شئون خودش عزیزترین باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر از جامعه ایثارگران برخلاف روش و رویه پدرانشان و شهدا و جانبازان عزیز حرکت و مشی می‌کنند بنیاد شهید باید تذکر لازم بدهد.

وی اضافه کرد: معدل رضایت مندی بنیاد شهید باید از معدل هر دستگاه دیگر بیشتر باشد، کار مراجعه کننده از جامعه هدف باید پیگیری شود تا شهدا خوشحال شوند.

سعید کهن‌سال در این دیدار، ضمن تبریک ماه رمضان، اظهار کرد: شهدا به واسطه فضیلت، آرمان‌ها و ارزش‌ها انتخاب شدند و نزد خدا روزی می‌خورند، ما هم همین فضیلت‌ها را برای خانواده شهدا و ایثارگران متصوریم.

وی افزود: ما در بنیان با ۳۰۹ نفر از همکاران مشغول خدمت هستیم که ۷۳درصد از این عزیزان ایثارگر هستند ۳۰ درصد شان فرزندان شهدا و ۳۰ درصد از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

کهن‌سال تصریح کرد: بنیاد شهید مازندران به ۳۵ هزار و ۸۵۷ جانباز، ۱۰ هزار و ۴۲۱ شهید، ۱۰۰ هزار نفر خانواده شهدا، ۱۳۱ نفر خانواده حانبازان جمعا به ۲۷۰ هزار نفر شامل هزار و ۵۰۱ پدر شهید و هزار و ۴۵۲ مادر شهید در قید حیات، خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه ترویج جهاد فرهنگ ایثار و شهادت بخش مهمی از ماموریت مان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در این راستا جلسه شورای ترویج تا به امروز ۵۲ جلسه به ریاست فرمانداری‌ها برگزار و مصوبات داشتیم، همچنین سند چشم انداز تا ۱۴۲۰ با هدف همگرایی سیاست‌های کلان با سیاست‌های استانی تنظیم شد.

این مسئول با اشاره به توجه به بحث مستند سازی در حوزه کارآفرینی، اشتغال، استارتاپ‌ها و ایجاد خانه‌های خلاق، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۷ درصد از گلزار شهدا ساماندهی شد که با پنج سال گذشته برابری می‌کند، ۱۹ درصد از گلزار‌ها ساماندهی نشد که در سال آینده بخشی از آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث سالمندی جامعه ایثارگری ۲۰ سال بالاتر از سایرین است، گفت: هزینه‌های درمانی این جامعه هم بالاتر است، بخشی از ایثارگران دارای بیمه مکمل و بخش دیگری بیمه هستند. 

کهن‌سال از ویزیت ۲۱ هزار و ۶۷۴ خانواده شهید و جامعه ایثارگری توسط پزشکان سلامت درب منزل و حدود ۵ هزار نفر در مطب خبر داد و گفت: در حوزه مدد کاری نگاه مان این بود که کاری که برای فرزندان شهدای مدافعین حرم، سلامت و امنیت خدمات مشاوره و سلامت روان ارائه شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد: رزمایش دیدار نیز در پنج مرحله انجام شد که امروز از هزار خانواده شهدا دیدار داریم، طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۹۶هزار دیدار انجام شد.

در این دیدار معاونین و جمعی از همکاران بنیاد مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار