مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

ورودی شهر مشهد باید معرف فرهنگ رضوی و سبک زندگی شهدا باشد

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: با وجود ۱۸ هزار شهید خراسانی، ورودی شهر باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد که امیدواریم متولیان امر نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۶۵۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 14March 2024

ورودی شهر مشهد باید معرف فرهنگ رضوی و سبک زندگی شهدا باشدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شامگاه گذشته، در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، ضمن تبریک ماه رمضان و تقارن آن با سالروز تاسیس این بنیاد، اظهار داشت: براساس روایات، اگر جوان مؤمنی قرآن را گوش دهد، قرآن با گوشت و خون وی آمیخته می‌شود و مصداق این حدیث شریف ۲۵۰ هزار شهید کشورمان و ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که علی‌اکبر‌های انقلاب اسلامی هستند. عزت، شرف و استقلال ایران اسلامی مدیون این شهدا است و باید برای در امان ماندن از فتنه‌های آخرالزمان به شهدا تأسی کرد.

وی افزود: ۱۴ آیه در قرآن کریم به صورت مستقیم درباره امر به معروف و نهی از منکر آمده و در صد‌ها آیه نیز به صورت غیرمستقیم به این فریضه اشاره شده است. شایسته نیست که ورودی مشهد که تنها شهری است که با نام شهادت نام گرفته، المان تخت جمشید و تبلیغ استخر و پیتزا داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود ۱۸ هزار شهید خراسانی، ورودی شهر مشهد باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد. امیدواریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: دو رویداد قرآنی و شهدایی در آیین نکوداشت هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد برگزار می‌شود. نخست سامانه ختم قرآن کریم به نیابت از ۱۸ هزار شهید استان و همچنین در اربعین زیارت نیابتی از سوی شهدا را رقم زدیم که یک رویداد بزرگ شهدایی بود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه در سامانه ختم مجازی شهدای هر روز بر مبنای سالروز تولدشان معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که ختم قرآن کریم به نیابت از ۱۸ هزار شهید در نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد.

وی گفت: بیش از پنج هزار صفحه اطلاعات مربوط به شهدا و صوت و تصویر آنان در این سامانه تعبیه شده است. علاوه بر این ۳۰۰ سند زرین خاطره‌نگاری از والدین و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در این سامانه وجود دارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی تصریح کرد: امید است با ترویج فرهنگ قرآنی بتوانیم بستر‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار