وضعیت هولناک کشتار خبرنگاران در نوار غزه

تعداد شهدای خبرنگار از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر تا امروز به بیش از ۱۳۰ نفر افزایش یافته، که نشان از این مهم دارد که رژیم صهیونیستی به دنبال پنهان کردن جنایات خود در غزه است.
کد خبر: ۶۵۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 18March 2024

کشتار بی‌سابقه خبرنگاران در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ در حالی وارد یکصد و شصت و چهارمین روز جنگ غزه شدیم که ارتش متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در کنار کشتار و نسل‌کشی مردم غزه بیش از ۱۳۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای را به شهادت رسانده است.

براساس اخبار و گزارش‌هایی که از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که پس از عملیات هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهر ماه توسط مقاومت اسلامی فلسطین علیه صهیونیست‌ها انجام شده، بیش از ۱۳۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای رسانه جان خود را از دست داده‌اند.

البته این آمار توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران که سازمانی غیرانتفاعی در آمریکاست، اعلام شده است. این کمیته در آمار و گزارش‌های خود آورده است که تعداد خبرنگارانی که در چیزی بیش از پنج ماه آغاز جنگ در نوار غزه جان خود را در حملات اسرائیل از دست داده‌اند به صورت منظم و افزایشی در حال گسترش بوده است.

در حقیقت می‌توان گفت یکی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کشتار خبرنگاران و اهالی رسانه به منظور مخفی کردن حوادث و رویداد‌های وحشتناکی است که همه روز توسط ارتش متجاوز «اسرائیل» روی می‌دهد. زیرا این خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها هستند که با تهیه اخبار و گزارش جنایت‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع را به اطلاع مردم منطقه و دنیا می‌رسانند.

نکته جالب توجه و مهم در زمینه کشتار خبرنگاران در غزه این است که اغلب این خبرنگاران فلسطینی و ساکن شهر غزه است. ضمن اینکه در رتبه‌های بعدی خبرنگاران لبانی و اهالی رسانه از دیگر کشور‌های جهان که برای پوشش تحولان جنگ غزه به این باریکه سفر کردند قرار دارند.

از سوی دیگر، در طول پنج ماه اخیر همواره شاهد بوده و هستیم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن خبرنگاران و عکاسان خبری حاضر در جنگ غزه اظهار بی‌اطلاعی کرده و هدف قرار دادن عمدی آنها را تکذیب می‌کنند.

این در حالی است که کمیته محافظت از خبرنگاران در آمار و گزارش‌های خود به این موضوع بسیار مهم پرداخته است که خبرنگاران به شهادت رسیده در غزه لباس و یونیفورم مخصوص خبرنگاری برتن داشتند. این موضوع به خودی خود تائید می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی عمدا اهالی رسانه را مورد هدف قرار داده است.

اما در این میان موضوع سوال برانگیز سخنان و اظهارات مقامات صهیونیستی است که به رویترز و رسانه‌های دیگر گفته بودند امنیت خبرنگاران در نوار غزه را تضمین نمی‌کنند. موضوعی که نشان می‌دهد خودداری صهیونیست‌ها از تأمین امنیت خبرنگاران فعال در غزه در راستای تلاش برای کشتار و خاموش کردن صدای همیشه بیدار اهالی رسانه در جریان جنگ غزه است.

البته کشتار خبرنگاران، تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه اهالی رسانه نیست و بنابر اخبار و گزارش‌های دریافتی، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه نه تنها خبرنگاران بلکه خانه و خانواده آنها را هم مورد هدف قرار داده و در مواردی خانواده خبرنگاران را به همراه آنها به صورت کامل به شهادت رسانده و در موارد بسیاری مجروح کرده است.

موضوع مهم دیگر درمورد نحوه رفتار و برخورد رژیم صهیونیستی با خبرنگاران و اهالی رسانه در غزه باید به این مسئله هم اشاره کنیم که بسیاری از اخبار و گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که عناصر صهیونیست در اقداماتی غیرقانونی و خلاف عرف بین‌الملل به ارعاب و تهدید خبرنگاران دست زدند و ضمن تهدید به بازداشت و ترور از آنها خواستند تا کار خبررسانی از جنگ غزه را متوقف کنند.

در واقع نباید از خاطر ببریم که خبرنگاران و اهالی رسانه نقش بسیار مهمی در دریافت و انتقال اخبار جنگ غزه و اطلاع رسانی درمورد کشتار مردم این باریکه به دنیا ایفا کردند و از این روی است که رژیم صهیونیستی حمله به آنها و هدف قراردادن خبرنگاران و عکاسان خبری را در دستور کار خود قرار داده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که این تلاش جنایتکارانه رژیم صهیونیستی همانند بسیاری از اقدامات وحشیانه آنها نتیجه مثبتی برای «اسرائیل» به همراه نداشته و نخواهد داشت و خبرنگاران و اهالی رسانه همچنان پرقدرت، شجاع و نترس رویدادها و تحولات جنگ غزه را برای دنیا مخابره کرده و خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار