کیومرث قورچیان:

زمینه عرضه و تقاضای آثار هنری مقاومت تعریف شود

نقاش برجسته کشور گفت: باایجاد جایگاه بین المللی، جشنواره هنر مقاومت جهانی می شود.
کد خبر: ۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ - 22November 2013

زمینه عرضه و تقاضای آثار هنری مقاومت تعریف شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کیومرث قورچیان که در حوزه نقاشی آثار منحصر به فردی را از خود بر جای گذاشته است، با تاکید بر لزوم جهانی شدن جشنواره جهانی مقاومت اظهار داشت: با توجه به موضوع جشنواره و توجه به این نکته که مقوله هنر در پرداختن به موضوعات مختلف بسیار آزادانه عمل می کند، می توان پیش بینی کرد که هر کس بر اساس تجربه و الهامات شخصی خود به این موضوع مقدس بپردازد و آثار خلاقانه و تازه ای را در حوزه خلق کند.

وی افزود: در این جشنواره تفکرات مختلف با بینش های مختلفی که از موضوعات مقاومت دارند آثار هنری خود را عرضه می کنند و علاوه بر پر بار کردن جشنواره نوع دیدگاه خود را عرضه می کنند.

کیومرث قورچیان که در دو دوره گذشته جشنواره آثار هنری فاخری را در حوزه نقاشی با موضوع مقاومت ارائه کرده است، گفت: جشنواره هنر مقاومت پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به یک جشنواره بین المللی را دارد و با بهره گیری از نظرات هنرمندان و اجرای راهکارهایی که تئوریسین ها برای این مقوله ارائه می دهند و همین طور تعریف کردن جایگاهی ویژه برای آن می توان آن را بین المللی کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از هنرمندانی که در زمینه تولید آثار تجسمی فعالیت می کنند به خلق آثار با موضوع دفاع مقدس علاقمند هستند اما چون زمینه های عرضه و تقاضای این نوع کارها فراهم نشده و بستر درستی برای ارائه آنها فراهم نشده هنرمندان با احتیاط بیشتری سراغ این مقوله ها می روند.

قورچیان اذعان کرد: برگزاری این جشنواره باعث می شود که هنرمندان با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند و از نزدیک با تجربیات هم آشنا شوند، در بستری که فراهم می شود هنرمندان با تکنیک و با تجربه علم و دانش خود را به جوانانی که تازه پا در این عرصه گذاشته اند انتقال می دهند.

وی افزود: برپایی کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره و به عنوان بخش جنبی کار بسیار خوب و پسندیده ای است. مشارکت افراد پیشکسوت در این ورک شاپ های آموزشی تاثیر بسیار خوبی را از خود به جای خواهد گذاشت و قدرت مانور آن را صد چندان خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار