معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تشریح کرد؛

جزئیات مراسم تحویل سال در حرم امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ - 19March 2024

جزئیات مراسم تحویل سال در حرم امام رضا (ع)به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حسین شریعتی‌نژاد» معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در تشریح برنامه‌های تحویل سال در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: مراسم تحویل سال چهارشنبه یکم فروردین ساعت ۱:۵۰ بامداد در پنج بخش در حرم مطهر رضوی آغاز و تا ساعتی پس از لحظه تحویل سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نخستین بخش از این مراسم با اجرای محمدرضا حسینیان از ساعت ۱:۵۹ بامداد با آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید شروع می‌شود و پس از تلاوت فاخر حامد علیزاده قاری برجسته حرم مطهر رضوی، گروه سرود حضرت ولیعصر (عج) به اجرای برنامه می‌پردازد و ضمن پخش کلیپ‌هایی از بیانات امام خمینی (ره) و تبریک اقوام مختلف، گروه تواشیح اجرای برنامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: در دومین بخش از این مراسم که از ساعت ۳:۰۰ بامداد آغاز می‌شود مناجات سحری توسط ابوالفضل مشکینی قرائت خواهد شد و دعای سحر را مهدی سماواتی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) زمزمه می‌کند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: در ادامه این مراسم، معارف اذان‌گاهی توسط حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهریزیان بیان می‌شود و علیرضا رضایی قرآن قبل از اذان را تلاوت می‌کند، همچنین پس از پخش کلیپ دعای حضرت امام خمینی (ره)، اذان صبحگاهی به صورت جمع‌خوانی توسط مکبرین و موذنین حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش سوم ویژه‌برنامه لحظه سال تحویل، تصریح کرد: ساعت ۴:۱۰ پس از همخوانی اذان توسط نوجوانان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین واعظ موسوی به تبیین آئین نوروزی پرداخته و نماز جماعت صبح به امامت آیت‌الله تحریری اقامه می‌شود.

تبیین دستاوردهای انقلاب توسط سخنگوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان داشت: پس از اقامه نماز صبح، کلیپ‌های بیان معارف از فرمایشات امام خمینی (ره)، احکام سفر و روزه پخش می‌شود سپس در ادامه سخنگوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان مهمان ویژه به تبیین دستاوردهای انقلاب می‌پردازد، این بخش از برنامه با اجرای مسابقه کتابخوانی به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد ادامه داد: در بخش چهارم این مراسم که از ساعت ۴:۵۹ تدارک دیده شده، گروه گلدسته‌های حرم به اجرای سرود تعاملی می‌پردازد و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهاب مرادی، نغمه‌خوانی و مناجات‌خوانی توسط ذاکری‌فر مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) انجام می‌شود و سپس این بخش با شعرخوانی صابر خراسانی و قرائت دعای توسل و مدیحه‌سرایی مهدی رسولی به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین بخش این مراسم ساعت ۶:۲۹ با کلیپ تحویل سال و نقاره‌نوازی آغاز می‌شود و پس از آن زائران و مجاوران از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره‌مند خواهند شد و قرائت دعای عهد پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار