نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس؛

جهش‌های علمی کشور از زمان دفاع مقدس آغاز شد

عباسی دوانی گفت: بسیاری از جهش‌های علمی کشور از زمان دفاع مقدس آغاز شد، اموری که امروز در حوزه تولید برق، حفظ صنعت نفت، توسعه صنعت هسته‌ای و .... داریم، محصول نیازمندی‌هایمان در دوره دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 29March 2024

جهش‌های علمی کشور از زمان دفاع مقدس آغاز شد«فریدون عباسی دوانی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شروع دفاع مقدس در زمانی نبود که رژیم صدام به کشورمان تجاوز کرد، بلکه دفاع مقدس از فردای پیروزی انقلاب اسلامی با قائله کردستان آغاز شد.

هجمه دشمن از فردای پیروزی انقلاب اسلامی

عباسی دوانی خاطرنشان کرد: از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی هجمه‌های رسانه‌ای عظیمی به انقلابیون وارد شد و بدخواهان سعی کردند به روش‌های مرسوم در دنیای مادی انقلاب اسلامی ایران را با شکست مواجه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در چنین شرایطی رهبری ارزشمند و پیامبرگونه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) داشتند، باعث شد در برهه‌های حساس، کشور از تله‌های مختلفی که دشمن طراحی کرده بود به سلامت عبور کند. کودتاهای رسانه‌ای و کودتاهای نظامی مهم‌ترین چالش‌های انقلاب اسلامی در ابتدای کار خود بود که رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) توانست بر آن غلبه کند.

وی افزود: در نهایت دنیای مادی بعد از اینکه همه نقشه‌های خود را عملی کرد و با شکست مواجه شد، آخرین حربه خود یعنی تحمیل جنگ را بر ملت ایران وارد کرد تا نظام جمهوری اسلامی را که از نظر قانونی همه سازوکارهایش تشکیل شده بود را ساقط کند.

عباسی تأکید کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هزار کیلومتر تجاوز زمینی، هوایی و دریایی رژیم بعث عراق را به این موضوع تشبیه کرد که دزدی آمده و یک سنگ پرتاب کرده است تا ببیند کسی در خانه بیدار است یا خیر! حضرت امام خمینی (ره) این حمله سنگین و همه جانبه را تشبیه به آمدن یک دزد کرد تا ببینند کسی از مسئولان و جوانان کشور بیدار هستند تا به مقابله با دزد بپردازد.

جوانان خودجوش به صحنه دفاع مقدس آمدند

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین حضرت امام خمینی (ره) در یکی دیگر از بیانات خود در مقابل کسانی که جنگ تحمیلی را چهار روزه می‌دانستند، فرمودند؛ اگر جنگ تا بیست سال دیگر هم به طول بیانجامد ما ایستاده‌ایم و مبارزه می‌کنیم. الحمدالله آن معنویتی که حضرت امام خمینی (ره) در جامعه ایرانی تزریق کردند، باعث شد که مردم بالاخص جوانان به طور خودجوش به صحنه بیایند و رژیم صدام را با معادله‌ای جدید مواجه کنند.

وی افزود: عموماً افرادی به جبهه‌های دفاع از وطن آمدند که هیچ تجریه‌ای در حوزه نظامی نداشتند و نمی‌دانستند که اصول جنگ چیست و تجهیزاتی مانند تانک، هواپیما و .... چه کاربردی دارد، تقریباً غالب کسانی که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند هیچ آموزش نظامی ندیده بودند، بلکه در حین نبرد با دشمن بسیاری از موارد را فرا می‌گرفتند. در چنین شرایطی بود که مدیر و کارشناس نظامی برای کشور تربیت شد.

بسیاری از جهش‌های علمی کشور از زمان دفاع مقدس آغاز شد

عباسی خاطرنشان کرد: در وضعیتی که مستشاران نظامی، علمی، فنی و ..... خارجی کشور را ترک کرده بودند، اما عرصه دفاع مقدس به قدری ظرفیت ایجاد کرده بود که ما هر نوع مدیر و کارشناسی که نیاز داشتیم در خلال جنگ تربیت می‌شد. حتی بسیاری از جهش‌های علمی ما هم از زمان دفاع مقدس آغاز شد، اموری که امروز در حوزه تولید برق، حفظ صنعت نفت، توسعه صنعت هسته‌ای و .... داریم، محصول نیازمندی‌هایمان در دوره دفاع مقدس است که همه جامعه ایرانی و نه فقط رزمندگان در آن دخیل بودند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه الگوگیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس امری بسیار مهم است، نحوه ورود این عزیزان به جبهه و دفاع از کشور باید برای نسل جوان تبیین شود، یعنی انسان مسلمان باید به تصویر کشیده شود که چگونه توانست با ابزار ایمان خود بر تجهیزات و تسلیحات مادی و راهبردهای پیچیده مادی پیروز شود.

وی با بیان اینکه تجاربمان در دوران دفاع مقدس باید در دوره سازندگی و توسعه کشور محور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری قرار گیرد، گفت: دفاع مقدس بیشتر حول محور انسان‌سازی تعریف می‌شود و رابطه انسان با همه پدیده‌های اطراف خود را تبیین می‌کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار