دعوت مداحان مشهور از مردم برای حفظ آیات قرآن

مداحان مشهور کشور از مردم به خصوص هیأتی‌ها دعوت کردند تا با شرکت در طرح «زندگی با آیه‌ها»؛ مسطورا ۳۰ آیه منتخب امسال را حفظ کنند.
کد خبر: ۶۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ - 22March 2024

دعوت مداحان مشهور از مردم برای حفظ آیات قرآنبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مداحان مشهور کشور از مردم به خصوص هیأتی‌ها دعوت کردند تا با شرکت در طرح «زندگی با آیه‌ها» یا همان «مسطورا» ۳۰ آیه منتخب امسال را حفظ کنند.

همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا از سوی خادمان و دغدغه‌مندان قرآنی آغاز به کار کرده است.

طرح ملی «مسطورا» ذیل پویش «زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است. در این طرح ۱۵۰ آیه قرآن انتخاب شده است و بناست در طول ۵ سال توسط مردم حفظ شود. برای ماه رمضان امسال به عنوان سال اول، ۳۰ آیه انتخاب شده است.

نریمان پناهی در این خصوص اظهار داشت: مردم و هیأتی‌ها باید آیات قرآن را حفظ کنند و با این آیات انس داشته باشند.

جواد حیدری مداح اهل بیت و شاعر آئینی نیز گفت: در گذشته هم برای نوجوانان کلاس داشتیم به بچه‌ها اعلام می‌کردیم تا آیاتی از قرآن را حفظ کنند. آیاتی که درس و پیامی داشت. زحمت انتخاب این آیات در کتاب مسطورا کشیده شده است.

مرتضی طاهری هم اظهار داشت: کار بسیار بدیع و ارزشمندی توسط سازمان تبلیغات اسلامی با کمک علما انجام شده است که جوانان لازم است این آیات را حفظ کنند.

کاظم غفارنژاد اظهار داشت: ۳۰ آیه کاربردی از قرآن در طرح مسطورا انتخاب شده است که هیأتی‌ها با حفظ آن می‌توانند انس بیشتری با قرآن داشته باشند.

احمد نیکبختیان هم از هیأتی‌ها دعوت کرد تا در ماه رمضان به حفظ آیات طرح مسطورا بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار