ایرلند و اسپانیا‌ آماده به رسمیت‌شناختن دولت فلسطین

اسپانیا و ایرلند که از جمله منتقدان سر سخت سیاست‌های رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اروپایی هستند، برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۶۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶ - 22March 2024

ایرلند و اسپانیا‌ آماده به رسمیت‌شناختن دولت فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پس از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که کشورش با ایرلند، مالت و اسلوونی برای برداشتن گام‌های اولیه در راستای به رسمیت شناختن دولت فلسطین توافق کرده است.

چهار کشور توافق کردند که راه حل دو دولتی برای به اصطلاح صلح در خاورمیانه بسیار مهم است و بنابراین آنها مایل هستند که پس از فراهم شدن شرایط برای ایجاد یک کشور، فلسطین(ناقص و در بخش کوچکی از سرزمین اشغال شده فلسطین)را به رسمیت بشناسند.

آنها همچنین خواستار آتش بس فوری، آزادی بی قید و شرط اسرا و افزایش سریع و مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

پیش از این، روسیه و چین پیش نویس قطعنامه تحت رهبری آمریکا در شورای امنیت درباره غزه را وتو کردند و مسکو، واشنگتن را به «نمایش ریاکارانه» متهم کرد که تل آویو را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال پذیرفته نشدن قطعنامه جانبدارانه آمریکا برای آتش بس در غزه در سازمان ملل، اعلام کرد: پس از وتوی چین و روسیه، فرانسه بر روی یک قطعنامه جدید آتش بس کار خواهد کرد.

در حالیکه آمریکا چندین بار قطعنامه مورد پذیرش همه کشورها در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه را وتو کرده بود، این بار پیش نویس پیشنهادی واشنگتن مورد تایید قرار نگرفت. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار