مدیر موسسه انقلابی گام دومی‌ها مطرح کرد؛

نقش نمادپردازی برای تبدیل گفتمان گام دوم انقلاب به گفتمان رایج کشور

«سیدجعفری» گفت: تبدیل گفتمان گام دوم انقلاب به گفتمان رایج کشور، باید از نمادپردازی آغاز شود و از طریق این نمادپردازی، جریان‌سازی صورت بگیرد تا این جریان، در کشور مطالبه‌گری کند.
کد خبر: ۶۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۲ - 01April 2024

نقش نمادپردازی برای تبدیل گفتمان گام دوم انقلاب به گفتمان رایج کشور/ «رویدادنگار گام دوم انقلاب» پرتیراژترین کتاب کشور در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب است«سید حمید سیدجعفری» مدیر موسسه انقلابی گام دومی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان این‌که موسسه انقلابی گام دومی‌ها سال ۱۳۹۸ و چند ماه پس از صدور بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب آغاز به‌کار کرد، اظهار داشت: ما به فکر این افتادیم که بیانیه گام دوم انقلاب را به‌صورت نمادپردازی معرفی کنیم؛ به‌طوری که آن را بر روی محصولات فرهنگی و تبلیغی پیاده‌سازی کنیم تا از این طریق یک انس بصری بین مخاطب و مفاد این بیانیه راهبردی ایجاد کنیم.

مدیر موسسه انقلابی گام دومی‌ها تصریح کرد: در این راستا، حدود ۲۸ محصول را طراحی کردیم که محصول محوری آن یک کتاب سال‌نامه با عنوان «رویدادنگار گام دوم انقلاب» است که بیانیه گام دوم انقلاب را با رویداد‌های سال تطبیق داده است. همچنین در این کتاب سال‌نامه برای هر روز که با بیانیه گام دوم انقلاب تطبیق دادیم، یک کلیپ کوتاه هم درباره آن ساخته‌ایم که مخاطبان می‌توانند با استفاده از QR COD‌هایی که در پایین هر صفحه قرار دارد، به این کلیپ‌های کوتاه دسترسی داشته باشند.

سیدجعفری با بیان این‌که «رویدادنگار گام دوم انقلاب» به‌صورت چندساله طراحی شده است، گفت: این رویدادنگار، پرتیراژترین کتاب کشور در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب شناخته شده است و تنها سال‌نامه تخصصی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شناخته می‌شود؛ یعنی علاوه بر بیانیه گام دوم انقلاب، برخی از مناسبت‌ها را با سایر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تطبیق داده‌ایم که در مجموع ۲۵۵ مناسبت سال را با بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر بیانات ایشان توانسته‌ایم تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای معرفی بیانیه گام دوم انقلاب برروی محصولات فرهنگی و تبلیغی، یک تقویم رومیزی را نیز مختص به مدیران طراحی کردیم؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۷ مرتبه در این بیانیه مدیران را خطاب قرار داده‌اند؛ بنابراین ۱۲ فراز رهبر معطم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به مدیران را به‌صورت عکس‌نوشته مقابل مدیران و ۱۲ فراز عمومی ایشان در این بیانیه را هم رو به ارباب‌رجوع آن‌ها قرار دادیم، تا وقتی آن‌ها به اتاق مدیران مراجعه می‌کنند، یک جمله از بیانیه گام دوم انقلاب را ببینند.

مدیر موسسه انقلابی گام دومی‌ها با بیان این‌که برای دانش‌آموزان، دفتر و لوازم‌التحریر بیانیه گام دوم انقلاب و برای جوانان نیز تی‌شرت، کلاه، چفیه، جاسوییچی، فلش مموری و... را طراحی کردیم، تصریح کرد: محصول دیگری که در راستای معرفی بیانیه گام دوم انقلاب طراحی کردیم، جعبه فرهنگی است که محصولات فرهنگی منتخب بیانیه گام دوم انقلاب با هدف جانمایی این محصولات در سبد هدایای ادارات و نهاد‌ها را شامل می‌شود.

سیدجعفری با اشاره به این‌که پنج سال است که موسسه انقلابی گام دومی‌ها در حوزه معرفی بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت آتش‌به‌اختیار و مردمی فعالیت می‌کند، تأکید کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تبدیل گفتمان گام دوم انقلاب به گفتمان رایج کشور، باید از نمادپردازی آغاز شود و از طریق این نمادپردازی، جریان‌سازی صورت بگیرد تا این جریان، در کشور مطالبه‌گری کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار