«محسن برمهانی» معاون سیمای رسانه ملی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، بهتشریح علت استقبال مردم از برنامه محفل پرداخت و در پاسخ به اینکه طبق نظرسنجیها برنامهای مثل محفل از سریالهای نوروزی و ماه مبارک رمضان پربینندهتر شده است، آیا این مسئله بهخاطر سطح پایین برخی از سریالها نبوده است، اظهار داشت: استقبال از برنامهای مثل محفل بهخاطر اتفاقات تحولی در دوره جدید تحول سازمان صداوسیماست که برنامههای معارفی درحال پربینندهتر شدن نسبت به بسیاری از دیگر برنامههاست.
وی با بیان اینکه امسال برای سال دومی است که ما با استقبال مخاطبان با برنامههای معارفی روبرو میشویم، افزود: برنامههای متعددی در شبکههای سیما درحال تولید و پخش است، هرکدام از این برنامهها پرمخاطب است، اما دو برنامه مثل «زندگی پس از زندگی» و «محفل» بهعنوان دو برنامه معارفی شاخص با سطح بالایی از مخاطب روبرو شدهاند. بنده بهعنوان معاون سیمای رسانه ملی از اینکه این دو برنامه به لحاظ مخاطب با سریالهای تولید شده برابری میکنند، ناراحت نیستم.
معاون سیما ادامه داد: برخی از سریالها نشان معروفی دارند، چراکه چندین سال از پخش آنها میگذرد و مردم با آنها آشنا هستند و منتظر تولید و پخش آن هستند؛ لذا حتماً مخاطب جلب میکنند و برای همین است که سریالی مثل «زیرخاکی» مخاطب زیادی پیدا میکند، چون قصه و شخصیتهای آن برای مردم آشناست، بهخاطر همین مورد توجه قرار میگیرد.
بیشتر بخوانید؛
استقبال میلیونی از «زندگی با آیهها» و تاثیرگذاری جهانی قرآن
برمهانی با تاکید براینکه محفل امسال درصد قابل توجهی افزایش مخاطب نسبت به سال گذشته داشت، گفت: علت این استقبال آشنایی مردم با برنامه محفل است؛ عملا این اتفاق بدی نیست، ضمن اینکه سریالهای ما هم درحال دیده شدن است. سریال «نون خ» ۴۱ درصد در ۱۰ قسمت اول مخاطب داشته است و این حتماً افزایش جدی داشته است.
وی در پاسخ به اینکه آیا امکان تولید و پخش برنامههای موفقی مثل محفل در طول سال وجود خواهد داشت یا نه عنوان کرد: برای تولید برنامههای معارفی که هزینه و سطح تولید بالایی دارند و در طول سال پخش شود، تمهیداتی اندیشیده شده است تا ادامه داشته باشد؛ این برنامهها لزوما محفل نیستند، لذا به مسئله مداومت چنین برنامههایی فکر شده و ممکن است در مناسبتهای مختلف شاهد پخش این برنامهها باشیم.
انتهای پیام/ 121