امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس در استان خراسان رضوی، رساندن پیام دفاع مقدس به آحاد مردم جامعه، بهخصوص قشر نوجوان و جوان را وظیفه ذاتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: اهم برنامههای در دست اقدام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سال گذشته؛ تکمیل مراکز فرهنگی و موزههای دفاع مقدس و طراحی محتوایی این ابنیه، بوده که در سال جاری موزههای دفاع مقدس استانهای گلستان، زنجان، لرستان، قزوین و گیلان افتتاح میشوند.
امیر سهرابی گفت: بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا و مطالبه معظمله مبنی بر ضرورت صد برابر شدن تولیدات و آثار دفاع مقدس، فعالیتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سازمانهای کشوری در عرصههای مختلف که به موضوع دفاع مقدس میپردازد در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در نهضت صدبرابر شدن تولیدات و آثار دفاع مقدس، مراکز فرهنگی و موزههای دفاع مقدس باید به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته باشند؛ بر همین اساس محتواهایی که برای این مراکز تولید میشود، باید متناسب با ذائقه نوجوانان و جوانان تعریف شوند؛ چراکه جامعه هدف مراکز فرهنگی و موزههای دفاع مقدس این گروههای سنی هستند.
امیر سهرابی در ادامه با اشاره به چالشهای موجود در حوزه فرهنگی، گفت: در عرصه فرهنگی همواره، چالشهای فراوانی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها مباحث معیشتی و اقتصادی جامعه است؛ چرا که هرگاه مردم در این حوزه اطمینان خاطر داشته باشند، فعالیتهای فرهنگی به آسانی اجرا میشود، اما وقتی که آحاد جامعه دچار چالش اقتصادی باشند، توجه به فرهنگ در اولویتهای بعدی قرار میگیرد و از طرفی تولید محتوا فرهنگی سختتر خواهد شد.
وی یادآور شد: در حوزه عمرانی و احداث مراکز فرهنگی و موزههای دفاع مقدس نیز چالشهای اقتصادی اثرگذار خواهند بود؛ به نحوی که وقتی تورم در کشور سرعت میگیرد، ممکن است که ساخت این مراکز با کندی مواجه شود؛ به همین دلیل، باید با کمک مردم و دولتمردان انقلابی در حوزه سختافزاری، نرمافزاری و مغزافزاری این عرصه بر چالشهای اقتصادی و فرهنگی غلبه کنیم.
انتهای پیام/