رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

شعبات ویژه برای رسیدگی به ترک فعل و فساد مدیران در نظر گرفته شد

حجت‌الاسلام «صادقی نیارکی» با بیان اینکه نظارت سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مسئولان باید مستمر و قاطع باشد گفت: بدین منظور شعبات ویژه‌ای در دادگستری استان برای رسیدگی به ترک فعل و فساد مدیران در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱ - 22April 2024

شعبات ویژه برای رسیدگی به ترک فعل و فساد مدیران در نظر گرفته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و نخبگان با تبریک دفاع جانانه سپاه پاسداران در مواجهه با تعرض رژیم صهیونسیتی اظهار داشت: این پیروزی را در عرصه بین‌المللی و داخلی باید یک پیروزی بزرگ دانست و از دلاورمردان سپاه به‌جهت این اقدام غیورانه و شجاعانه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه، از نخبگان جامعه هستند گفت: در اسلام نیز از دیرباز عالمان دارای جایگاه رفیعی بودند و منبر‌ها در گذشته همان نقش رسانه را ایفاء می‌کردند.

رییس شورای قضایی استان گیلان، اصحاب رسانه را چشمان تیزبین و نافذ جامعه دانست که باید با بیان دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم، تصویر درستی از استان را برای مسئولین ارائه کنند افزود: مطالبه دستگاه قضایی از خبرنگاران این است که نسبت به مسئولان مطالبه‌گر باشند.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند حرکت رو به جلو، کم‌هزینه و پرفایده را برای استان و کشور رقم بزند و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند.

این مقام ارشد قضایی با اعلام اینکه به زودی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ای در تمام حوزه‌های قضایی تشکیل خواهد شد ابراز داشت: باید جنس رسانه شناخته شود تا بررسی تخلفات رسانه‌ای به نحو مطلوب‌تری صورت گیرد.

وی تکثر رسانه‌ها را نعمت دانست و تصریح کرد: صدا‌های مختلف باید در جامعه شنیده شود تا تصمیم‌گیری مناسب توسط مسئولین به درستی انجام شود.

صادقی نیارکی در ادامه اظهار داشت: بیان، قلم و رسانه ارزشمند است و باید این جایگاه را نزد حاکمان ارتقاء داد تا همه مسئولان به این باور برسند که رسانه می‌تواند به آنان در رسیدن به اهداف خود یاری برساند.

وی انتقاد را سازنده عنوان نمود و گفت: هیچ مسئولی نباید از انتقاد برنجد، ولی تخریب افراد نیز امری ناپسند است و باید مواظب بود تا زمینه‌ای برای هم‌صدایی و همسویی با دشمنان و معاندان فراهم نشود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه افتخار ما این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران با احکام مترقی اسلامی و تحت ولایت یک، ولی فقیه جامع‌الشرایط زندگی می‌کنیم گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید مقید باشند تا به ارزش‌های اسلامی پایبند بوده و اخبار کذب و تایید نشده را که موجب سلب آبروی افراد می‌شود منتشر نکنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌ها از مطالبات دستگاه قضایی نیز می‌باشد اظهار داشت: نظارت سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مسئولان باید مستمر و قاطع باشد و بدین منظور شعبات ویژه‌ای نیز در دادگستری استان برای رسیدگی به ترک فعل و فساد مدیران در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: مسائل زیست محیطی، دفع ناصحیح پسماند و تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز از مهم‌ترین معضلات استان است  که مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان فراهم نموده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف از قوانین جامعه اسلامی است خاطر نشان کرد: همه باید مقید باشند تا ظواهر اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار