معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛

عملکرد بسیار ضعیف مجامع بین‌المللی در جنگ غزه

خزعلی گفت: براساس آمار‌های موجود بیش از ۷۰ درصد از مفقودان جنگ غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مجامع بین‌المللی یا سکوت کردند و یا عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵ - 23April 2024

....به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سخنانی، در همایش غزه زنده است اظهار داشت: زنان و کودکان غزه در شش ماه گذشته بدترین و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند. بیش از ۳۵ هزار شهید در غزه داریم که ۲۴ هزار نفر از آن‌ها زنان و کودکان هستند.

خزعلی افزود: در طول جنگ غزه تا امروز ۳ هزار زن بیوه شدند و هزاران کودک یتیم شدند. ضمن اینکه در جریان این جنگ شاهد هستیم که ۷۰ درصد قربانیان زنان و کودکان هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: امروز در جنگ غزه ۶۰ هزار زن باردار زندگی می‌کنند که در شرایط بسیار سختی قرار دارند. ضمن اینکه ۹۵ درصد مجروحان این جنگ را زنان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۷۰ درصد از مفقودان جنگ غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مجامع بین‌المللی یا سکوت کردند و یا عملکرد بسیار ضعیفی در این میان داشتند.

خزعلی اضافه کرد: سازمان ملل تا امروز بیش از ۲۰۰ قطعنامه در مورد فلسطین به رای گذاشته که تا امروز ۵۵ قطعنامه آن توسط آمریکا وتو شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور عنوان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط امروز آیا امروز زمان گفتگو و منطق است؟ یا زمان نشان دادن قدرت و تفهیم آن به جنایتکاران و خون‌خواران است. این قدرت بخشی در موشک‌های نقطه زن و بخشی دیگر در فعالیت‌ها و پیام‌های رسانه‌ای است که می‌تواند وقایع جنگ غزه را به جهانیان انتقال بدهد.

وی در پایان تصریح کرد: صحبت‌های دانشجویان امروز دیگر این نیست که دو کشور را به رسمیت بشناسیم بلکه صحبت این است که یک کشور (فلسطین) را به رسمیت بشناسیم و غاصب را اخراج کنیم.

انتهای پیام/134

نظر شما
پربیننده ها