از فردا تا آخر هفته؛

«سینما کلاسیک» و گلچینی از سینمای جهان

سری جدید «سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت 1 بامداد از این شبکه پخش می‌شود، این هفته نیز با گلچینی از فیلم‌های کلاسیک برتر سینمای جهان به روی آنتن خواهد رفت.
کد خبر: ۶۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ - 16January 2016

«سینما کلاسیک» و گلچینی از سینمای جهان

به گزارش فرهنگ و هنر دفاع پرس این هفته با فیلم ژاپنی «قتل»، اثر کارگردان ژاپنی ماساهیرو شینودا آغاز خواهد شد. فیلمی محصول 1964، در ژانر سامورایی که دوره ای پر آشوب از این کشور را به تصویر می کشد. سپس در روز یکشنبه فیلم فرانسوی «یک محکوم به مرگ گریخت»، اثر روبر برسون محصول 1956 با موضوع فرار از زندان پخش خواهد شد.

روز دوشنبه فیلم «پرواز فونیکس»، اثر رابرت آلدریچ پخش خواهد شد. فیلمی با هنرنمایی جیمز استوارت که در سال 2004 نیز اقتباسی از آن ساخته شد. روز سه شنبه اثری از جان هیوستون با نام «مامور مکینتاش» و بازی پل نیومن پخش می شود.

 فیلم به یادماندنی و شاهکار «پاپیون»، محصول 1973 با هنرنمایی استیو مک کوئین و داستین هافمن روز چهارشنبه 30 دی ماه ساعت 1 بامداد پخش خواهد شد. «پاپیون» نامزد بهترین فیلم و بهترین موسیقی متن جایزه اسکار شد و استیو مک کوئین برای این فیلم موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

«سانشوی مباشر»، اثر کنجی میزوگوچی کارگردان ژاپنی، درام تلخی که از بهترین آثار سینمای کلاسیک ژاپن است، روز پنجشنبه به شبکه نمایش می آید و در نهایت روز جمعه با فیلم «دژ»، اثر کینگ ویدور پرونده این هفته برنامه سینما کلاسیک بسته خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها