مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه:

کسب مهارت در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای نیاز امروز مربیان عقیدتی سیاسی است

حجت‌الاسلام گنجعلی گفت: یکی از اقداماتی که من و شما به عنوان معلم، مربی و استاد باید انجام دهیم این است که در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای مهارت پیدا کنیم تا بتوانیم بر دانش‌آموختگان خود اثرگذار باشیم.
کد خبر: ۶۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 06May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با حضور حجت‌الاسلام «ابراهیم گنجعلی» مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه در مرکز تداوم آموزش امام رضا علیه‌السلام مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنجعلی در این مراسم درسخنانی با اشاره به آیه ۲ سوره جمعه اظهار داشت: اولین رسالت انبیا این است که ایمان عقلی ما را تقویت کنند؛ بر همین اساس شغل معلمی، رسالت انبیا است.

وی افزود: تقویت ایمان عقلی به این معنا است که قلب به این درک برسد که خدایی هست و باید او را پرستش کند و پیامبر مبعوث شدند تا مراحل شهودی و راه رسیدن به این شهود رو به ما بیاموزند چراکه بسیاری از حقایق هست که عقل از درک آن عاجر است، چون کار عقل اندیشیدن است در حالی که کار عقل، دل و قلب شهود و دیدن است.

کسب مهارت در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای نیاز امروز مربیان عقیدتی سیاسی است

مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه اصول دین تقلیدی نیستند بلکه تفکری هستند و باید با فکر و اندیشه به آنها ایمان پیدا کرد، ادامه داد: رسالت دیگر انبیا و پیامبران آن بود تا نسبت به رذائل اخلاقی شناخت پیدا کنیم تا نسبت به زدودن آن اهتمام داشته باشیم و با معرفی فضائل اخلاقی آنها را در وجود خود نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام گنجعلی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ابعاد دیگر رسالت انبیا پرداخت و بیان داشت: تبیین و آموزش احکام و آداب دینی و همچنین حکمت از دیگر رسالت‌های انبیا است.

وی تصریح کرد: پیامبران آمدند تا حکمت را به ما بیاموزانند حکمت به این معنا است که آنچه در فکر و اندیشه است به آن عمل کند.

کسب مهارت در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای نیاز امروز مربیان عقیدتی سیاسی است

مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران ابراز داشت: این مدیریت در گام نخست فردی است یعنی فرد خود را مدیریت کند در گام دوم خانه و خانواده تحت مدیریت او قرار می‌گیرند در گام آخر مدیریت جامعه است و کسی که در عرصه اجتماعی مسئولیتی دارد باید مدیریت اجتماعی را اعمال کند.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که من و شما به عنوان معلم، مربی و استاد باید انجام دهیم این است که در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای مهارت پیدا کنیم تا بتوانیم بر دانش‌آموختگان خود اثرگذار باشیم.

اجرای گروه سرود و مدیحه‌سرایی توسط گروه رضوان وابسته به مرکز عقیدتی سیاسی امام رضا علیه‌السلام و تقدیر از مربیان و اساتید مراکز عقیدتی سیاسی مستقر در مشهد از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کسب مهارت در حوزه مدیریت و اخلاق حرفه‌ای نیاز امروز مربیان عقیدتی سیاسی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار