وزیر علوم در حاشیه جلسه هیات دولت:

دانشگاه‌های کم‌دانشجو ادغام می‌شوند

زلفی گل با اشاره به ساماندهی و آمایش آموزشی کشور گفت:‌ دانشگاه‌هایی که دانشجو کم دارند یا ظرفیت‌ آنها کاهش پیدا کرده، یا اولویتشان را تغییر می‌دهیم یا اینکه برخی از این دانشگاه‌ها را ادغام‌ می‌کنیم.
کد خبر: ۶۶۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 08May 2024

دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوندبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیات دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح آمایش آموزشی کشور مرحله به مرحله در حال پیش‌روی است و سعی ما این است که توسعه آموزشی بر اساس نیاز باشد و هر رشته‌ای که خواست تاسیس شود پیوست اشتغال داشته باشد. 

وی افزود: همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجو کم دارند یا ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده را سعی داریم یا اولویت آنها را تغییر دهیم یا اینکه با برخی از دانشگاه‌ها را ادغام‌شان کنیم. 

زلفی‌گل درباره وضعیت تخصیص ارز دانشگاهی گفت: آقای فرزین در این زمینه بسیار با سخاوت برخورد می‌کند و خودشان پیشنهاد می‌کنند که چه کار‌هایی برای تسهیل تخصیص ارز دانشگاهی صورت گیرد و در این رابطه ما مشکل خاصی نداریم. 

وزیر علوم همچنین درباره راه‌اندازی دانشگاه‌های ایرانی در عراق خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بازدید‌هایی که مسئولان دانشگاه‌های بزرگ ما از کشور عراق داشتند، با مسئولان علمی این کشور توافق‌نامه‌هایی را برای تاسیس شعب برخی دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله صنعتی شریف و دانشگاه تهران امضا شده و مراحل تاسیس در حال انجام است و در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار